شناسهٔ خبر: 130585 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

از ۱۱ فروردین به مدت ۳ روز باد و باران اصفهان را فرا می‌گیرد / صدور هشدار نارنجی برای استان اصفهان

حسن کحال زاده- اصفهان رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مطابق با اعلام اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان از روز جمعه تا اوخر وقت روز یکشنبه وزش باد نسبتا شدید تا شدید، طوفان لحظه‌ای و گرد و خاک، رگبار باران و احتمال برف پراکنده برای کلیه مناطق استان پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حسن کحال‌زاده رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت جوی این استان اظهار داشت: مطابق با اعلام اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان از روز جمعه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ تا اوخر وقت روز یکشنبه ۱۳ فروردین ماه وزش باد نسبتا شدید تا شدید، طوفان لحظه ای و گرد و خاک، رگبار باران و احتمال برف پراکنده را برای کلیه مناطق استان پیش بینی می‌شود.  

وی افزود: از بعدازظهر روز جمعه تا اواخر وقت روز شنبه با توجه به صدور هشدار نارنجی، فعالیت سامانه به ویژه برای شهرستان‌های نایین، کاشان، خوانسار، دهاقان، شهرضا، گلپایگان، اصفهان، نجف آباد، جنوب اردستان، آران و بیدگل، میمه و ورزنه تشدید پیدا می‌کند.  رییس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد: مطابق با توصیه‌های هواشناسی استان، مسافران و گردشگران در سفرهای برون شهری مخصوصا مسافرین که روز شنبه قصد تردد در محورهای مواصلاتی قم، یزد و سمنان را دارند احتیاط لازم را بعمل آورند.  

وی اضافه کرد: به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در خودروها را در هنگام سفر فراموش به رانندگان توصیه می‌شود همچنین کشاورزان از ماشین‌آلات کشاورزی حفاظت کنند و لازم است راهداری‌ها نیز آمادگی برای خدمات رسانی و مقابله با خطرات احتمالی داشته باشند.  

کحال‌زاده با بیان اینکه مطابق با هشدار هواشناسی استان اصفهان ضروری است تمامی فعالیت‌هایی که در فضاهای باز انجام می‌شوند متوقف شوند، اذعان داشت: از روز شنبه تا اوایل وقت روز سه شنبه کاهش محسوس دما برای کلیه مناطق استان پیش بینی شده است.  

وی افزود: بنابر اعلام اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان از بعدازظهر روز جمعه تا اواسط وقت روز دوشنبه با توجه به صدور هشدار نارنجی، کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد و ایجاد سرمازدگی و یخبندان را برای کلیه مناطق استان انتظار می‌رود.  

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: براین اساس توصیه شده است تا در این ایام همشهریان عزیز در مصرف حامل‌های انرژی نهایت مدیریت و صرفه جویی را داشته باشند و جهت پیشگیری از یخ زدگی لوله‌های آب و مخازن آب در معرض هوا هم اقدامات لازم را انجام دهند همچنین کنترل دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها در دستور کار قرار داده شود.