شناسهٔ خبر: 130605 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی ۲۱۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر

آغاز عملیات اجرایی ۲۱۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر- اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از آغاز عملیات اجرایی ۲۱۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر خبر داد و گفت: اراضی به گروه‌های دو نفره تحویل شده و واحدها توسط متقاضیان ساخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ آیین آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهر رضوانشهر با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی تیران و کرون برگزار شد.  

در این مراسم کلنگ احداث ۲۱۲ واحد مسکونی به زمین زده شد تا احداث واحدهای مسکونی به صورت گروه ساخت آغاز شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان تیران و کرون برای هر سه شهر تیران، رضوانشهر و عسگران انجام پذیرفت که به لطف خدا عملیات احداث ساخت واحدهای مسکونی شهر رضوانشهر شروع می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه در این شهر اراضی به متقاضیان واگذار می‌شود تا جهت ساخت اقدام کنند اذعان داشت: با توجه به‌ مشخص بودن متقاضیان حائز شرایط، اراضی به آنان تخصیص شد و قرعه کشی در این رابطه بعمل آمده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص نحوه ساخت این واحدها گفت: زمین‌ها به گروه‌های دو نفره تحویل شده است تا متقاضیان خود اقدام به ساخت کنند. وی ابراز داشت: با توجه به‌ اینکه در ابتدای سال قرار داریم و فصل مطلوبی برای اجرای این پروژه است، انتظار می‌رود پروانه ساختمانی در اسرع وقت صادر شود تا متقاضیان به سرعت ساخت و ساز را شروع کنند.  

قاری‌قرآن در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تیران و عسگران اذعان داشت: در شهر تیران با توجه به اراضی که از قبل موجود بوده است و مصوبات اخذ شده برای الحاق اراضی به محدوده شهری، در سال جاری کل زمین مورد نیاز برای این شهر تامین می‌شود.  

وی افزود: در شهر عسگران زمین دولتی موجود نبود لذا تلاش‌هایی در سطح شهرستان بعمل آمده تا برای تامین زمین از اراضی شخصی و اراضی در اختیار ارگان‌های دیگر مشکل حل شود لذا به این ترتیب مبحث زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان تیران و کرون تعیین تکلیف می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پس از تعیین شدن اراضی نحوه ساخت آن که به صورت گروه ساخت باشد و یا از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت آن انجام پذیرد، مشخص می‌شود.