شناسهٔ خبر: 130609 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

۲۳ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در مرحله اسکلت و ساخت قرار دارد

علیرضا قاری قران - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تا کنون برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن استان تامین زمین شده است‌ گفت: ۲۳ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در سال ۱۴۰۲ وارد مرحله نازک کاری می‌شوند.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان اظهار داشت: از بیش از ۴۲۰ هزار نفر متقاضیان ثبت نام شده در سطح استان اصفهان حدود ۱۴۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند. 

وی افزود: با تلاش‌های بعمل آمده تا کنون برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد تامین زمین شده است که از روش‌های مختلف از جمله الحاق اراضی به محدوده انجام پذیرفته است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: حدود ۴۰ هزار واحد دیگر که عمدتاً مربوط به مرکز استان است را در صدد هستیم به صورت ایجاد شهرک و یا نقطه‌ای در اطراف اصفهان جانمایی کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۰ هزار واحد مربوط به شهر جدید بهارستان و شاهین‌شهر است و ۱۰ هزار واحد در فولادشهر مازاد بر ظرفیت این شهرها به زمین نیاز داریم. 

قاری‌قرآن با بیان اینکه در حال حاضر کلِ ظرفیت اراضی این سه شهر تخصیص شده است گفت: مطابق با برنامه ریزی‌های بعمل آمده مقرر است در نیمه اول سال ۱۴۰۲ تعیین تکلیف تمامی زمین‌های مورد نیاز به صورت ویژه انجام پذیرد. 

وی اضافه کرد: هم‌اکنون حدود ۲۳ هزار واحد از واحدهای در دست اجرا طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در مرحله اسکلت و ساخت قرار دارد که به لطف خدا در سال ۱۴۰۲ وارد مرحله نازک کاری می‌شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: معادل حدود ۱۵ هزار واحد زمین در کل استان اصفهان به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تحویل داده شده است تا خود متقاضیان نسبت به ساخت آن اقدام کنند.