شناسهٔ خبر: 130672 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

بیش از ۲ هزار خودرو حادثه ساز در جاده‌های اصفهان توقیف شدند

حسن کحال زاده اصفهان رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مطابق با اعلام رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان، از ابتدای طرح نوروزی دو هزار و ۶۳ دستگاه خودروی حادثه ساز در جاده‌های استان اصفهان توقیف شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)؛ حسن کحال‌زاده رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: بنابر اعلام رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان از ابتدای طرح نوروزی در بیست‌وپنجم اسفندماه ۱۴۰۱ تاکنون، دو هزار و ۶۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در جاده‌های استان اصفهان متوقف شده است.  

وی با بیان اینکه از مجموع خودروهای توقیفی یکهزار و ۲۴۲ دستگاه خودرو به صورت ساعتی متوقف شده‌اند گفت: ۸۲۶ دستگاه خودرو نیز که دارای دو تخلف همزمان یعنی سرعت و سقت غیرمجاز بودند، به پارکینگ منتقل شدند.  

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: طبق اعلام رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان، محور کاشان _ اصفهان و نطنز به اصفهان بیشترین محورهایی بودند که تخلفات حادثه‌ساز مانند سرعت و سبقت غیرمجاز در آنها ثبت شده است.  

وی با اشاره به اینکه در طرح نوروزی امسال طرح ابتکاری توقف و حرکت در محورهای شرقی استان اصفهان اجرا شد عنوان کرد: بیشتر این محورها کویری هستند و رانندگان در آنها دچار خستگی و خواب‌آلودگی می‌شوند، لذا اجرای این طرح تأثیر زیادی در کاهش تصادفات و واژگونی خودرو در این محورها داشته است.  

کحال‌زاده بیان داشت: بنابر اعلام رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز در محورهای شرقی استان به طور متوسط روزانه ۳۰۰ دستگاه خودرو توسط مأموران پلیس راه متوقف و رانندگان برای استراحت به ایستگاه‌های امنیت و سلامتی هدایت شدند که این اقدام با استقبال خوب رانندگان و همراهان آنان همراه بود.  

وی خاطرنشان کرد: به گفته رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان بسیاری از رانندگان هنگامی که خودروی آنها توسط مأموران پلیس متوقف می‌شد، متعجب می‌شدند و اعلام می‌کردند که هیچ‌گونه تخلفی از آنها سر نزده، اما وقتی متوجه می‌شدند که این اقدام برای جلوگیری از خستگی و خواب‌آلودگی آنان صورت گرفته است، از مأموران تشکر می‌کردند.