شناسهٔ خبر: 130695 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

تخطی از سرعت مطمئنه تصادفات زنجیره ای را افزایش داده است

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با توجه به افزایش آمار تصادفات بویژه تصادفات زنجیره ای در استان از رانندگان خواست که با رعایت سرعت مطمئنه از وقوع تصادفات و سوانح جاده ای جلوگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی روز شنبه افزود: تخطئی از سرعت مطمئنه، حواس پرتی و عدم توجه به جلو، شتاب زدگی و خواب آلودگی و عدم توانایی در کنترل خودرو مهمترین عامل تصادفات این ایام شناخته شده است.

وی به رانندگان توصیه کرد که ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گفته مصدقی، ایستگاههای پویش همراهان سفر در در ۴ نقطه مجتمع بختیاری در غرب استان، مجتمع باران در مرکز استان(محور علی اباد-گرگان)، مجتمع توسلی در محور گنبد-اینچه برون و مجتمع لوه در جنگل گلستان به منظور استراحت رانندگان دایر شده تا از خواب آلودگی و خستگی رانندگان جلوگیری شود.

وی، همچنین از رانندگان خواست که با توجه به تعطیلات امروز و فردا حتی الامکان سفرهای خود را به شب موکول نکنند و در صورت امکان آن را به روزهای دیگر بیاندازند تا به دلیل ازدحام خودرو و شلوغی جاده ها،سوانح رانندگی کاهش یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از مسافران، هموطنان و هم استانی ها خواست که با گشت های راهداری و ترابری و همچنین پلیس راه مستقر در جاده ها همکاری های لازم را داشته تا سفری ایمن و به یادماندنی را برای خود و عزیزانشان در سفر به گلستان رقم بزنند.

به گفته مصدقی، مرکز مدیریت راههای استان به شماره ۰۱۷۳۲۴۸۰۰۱۹ و تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ بطور شبانه روزی پاسخگوی سوالات کاربران جاده ای از وضعیت راههاست.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان متولی ۵۲۵۰ کیلومتر از راههای استان است.