شناسهٔ خبر: 130709 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار تاکید کرد:

سیستان و بلوچستان در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن از وضعیت خوبی در سطح کشور برخوردار است

سیستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: روند فعلی احداث طرح‌های نهضت ملی مسکن در این استان مطلوب است و در حوزه طرح های نهضت ملی مسکن از وضعیت خوبی در سطح کشور برخوردار است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، محمد کرمی صبح امروز شنبه در بازدید از واحدهای نهضت ملی مسکن زاهدان اظهار داشت: روند فعلی احداث واحدهای این طرح مهم ملی در استان مطلوب است و این واحدها با تسهیلات بانکی و آورده مردم به پیشرفت خوبی رسیده است.

وی با بیان اینکه به طور مستمر وضعیت فعلی پروژه های نهضت ملی را در استان پیگیر هستیم،افزود: از سالجاری تعداد قابل توجهی از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن را به متقاضیان تحویل خواهیم داد.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان نیز در این بازدید از پیشرفت بیش از ۷۵ درصدی ساخت سه هزار و ۴۶۵ واحد طرح نهضت ملی مسکن در سایت آرمانشهر شهرستان زاهدان خبر داد.

عطاء اله اکبری اظهار داشت: تاکنون عملیات ساخت ۱۱ هزار و ۶۷۱ واحد طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل آغاز شده است که واحدهای سایت آرمانشهر به عنوان اولین سایت طرح نهضت ملی مسکن استان با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال تکمیل شدن است.

وی از ایجاد اشتغال بیش از ۱۱هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان خبر داد و تصریح کرد: روند اجرای این طرح در استان با توجه به تامین و جانمایی زمین و اقدامات زیرساختی، شتاب گرفته و تمام تلاش ها بر تکمیل طرح ها بدون اتلاف وقت است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان گفت: با اتمام پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در محدوده تحت پوشش این اداره کل، شاهد گردش مالی بیش از ۷۷۰۰ میلیارد تومان خواهیم بود.

اکبری تاکید کرد: به منظور رونق تولید و ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان، این اداره‌ کل استفاده از توان نیروهای بومی و مصالح ساختمانی تولیدی با کیفیت استان را در اولویت کاری خود قرار داده که نتیجه آن علاوه ایجاد اشتغال برای بخش قابل توجهی از افراد جویای کار و فعال شدن واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد بوده است.

 سیستان و بلوچستان در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن از وضعیت خوبی در سطح کشور برخوردار است