شناسهٔ خبر: 13082 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر كل بنادر و دریانوردی استان مازندران:

نداشتن راه دسترسی مهمترین معضل بندر نوشهر است

منوچهر تاتينا مدیر كل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به سابقه طولانی بندر نوشهر به عنوان قدیمی ترین بندر استان مازندران در امر تجارت جهانی، بر ضرورت رفع چالش های فرا روی توسعه این بندر تأكید كرد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران، منوچهر تاتینا افزود : نداشتن راه دسترسی مهمترین معضل بندر نوشهر است و با توجه به مشكلات ترافیكی ناشی از تردد کامیون ها در سطح شهر، احداث آن به خواسته عمومی مردم و مسئولان تبدیل شده است و امیدواریم به بركت سفر هیأت دولت اعتبارات مورد نیاز برای اجرایی شدن عملیات ساخت این پروژه مهم تأمین شود.

 وی نبود پایانه مناسب در منطقه را از دیگر معضلات پیش روی بندر نوشهر عنوان و خاطر نشان كرد : پایانه فعلی پاسخگوی نیازهای بندر نیست بطوریكه افزایش حجم عملیات تخلیه و بارگیری كالا در بندر و تردد كامیون ها موجب آزار و اذیت شهروندان می شود.

مدیر كل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به ظرفیت های موجود در بنادر شمالی كشور گفت : در صورت موافقت مسئولان ارشد كشور  می‌توان نسبت به تأمین كالاهای اساسی مورد نیاز نیمه شمالی كشور كه جمعیت قابل توجهی در آن مستقر هستند از طریق بنادر شمالی اقدام و  علاوه بر کاهش هزینه‌های تمام شده کالا، موجبات رشد و توسعه همه جانبه این بنادر را فراهم کرد.

 وی افزود: متأسفانه بخش زیادی از سواحل استان در تصرف اشخاص حقیقی و دستگاه‌های دولتی است و در بیشتر نقاط استان امكان دسترسی مردم به دریا وجود ندارد.

تاتینا یادآور شد: آزادسازی سواحل موجب رونق گردشگری در سطح استان و اشتغالزایی پایدار خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه آمایش سرزمین در سطح استان مازندران به نحو مطلوب انجام نشده است و در صورتی كه این موضوع به صورت جدی مورد مطالعه قرار گیرد می توانیم با لحاظ كردن مسایل زیست محیطی شاهد توسعه سرمایه گذاری و استقرار صنعت در سطح استان باشیم./

نظر شما