شناسهٔ خبر: 130945 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد؛

افزایش ۱۰ درصدی تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

کرمی مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: همزمان با ایام نوروز تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافت.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)  فریبرز کرمی اظهار داشت: از ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین امسال ۸ میلیون و ۹۲۳ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان تردد داشته‌اند که شامل هشت میلیون و ۹۶ هزار وسیله نقلیه سبک و ۸۲۷هزار و ۴۴۲ خودروی سنگین است.

وی با بیان اینکه میزان تردد در مدت مشابه سال گذشته هشت میلیون و ۹۴ هزار مورد بوده که امسال ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد عنوان کرد: تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۹ درصد و ۱۸ درصد افزایش یافته است.

کرمی گفت: در مدت ذکر شده ۹۶ هزار و ۲۲۵ اتوبوس در محورهای استان تردد داشته‌اند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۷۴ هزار و ۱۲۴ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه متوسط تردد ساعتی نوروز سال گذشته ۲۴ هزار مورد و امسال ۲۷ هزار مورد بوده است افزود: تردد ورودی به استان در نوروز سال گذشته یک میلیون و ۷۰۵ هزار خودرو و امسال یک میلیون و ۸۹۲ هزار مورد بوده که ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کرمی گفت: همچنین تردد خروجی از استان در نوروز سال گذشته یک میلیون و ۶۳۴ هزار مورد و امسال یک میلیون و ۸۷۶ هزار خودرو بوده که ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.