شناسهٔ خبر: 130981 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد؛

افزایش ۲.۶ درصدی تردد در محورهای برون‌شهری

تردد خودروها آخرین اطلاعات دریافتی از ۲ هزار و ۵۹۵ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل  ۲.۶ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی و سامانه‌های ترددشمار و گشت های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثنای محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده،‌ مابقی محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.

طی شبانه ‌روز گذشته، آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۵۹۵ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۲.۶ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۹.۹ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۴ الی ۵ انجام شده که هموطنان با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب کنند.

محورهای دارای بیشترین  تردد طی ۲۴ ساعت گذشته :

 

ردیف

نام محور

استان

تعداد وسیله نقلیه

۱

آزادراه قزوین - کرج

البرز

۱۴۷۰۴۴

۲

آزادراه کرج - تهران

البرز

۱۴۴۳۴۷

۳

آزادراه کرج - قزوین

البرز

۱۱۸۵۵۴

۴

آزادراه تهران - کرج

البرز

۱۱۳۳۳۹

۵

آزادراه قم - تهران

تهران

۱۰۲۷۸۹

۶

قرچک - ری

تهران

۹۹۹۷۸

۷

آزادراه زنجان - قزوین

قزوین

۹۱۸۶۹

۸

 آزادراه ساوه - تهران

تهران

۷۰۸۲۶

۹

ایلخچی - تبریز

آذربایجان شرقی

۶۵۵۳۵

۱۰

شهریار-کرج

تهران

۶۱۴۶۴

 

محدودیت‌های ترافیکی ایام نوروز ۱۴۰۲

از تاریخ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱  لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۲

با توجه به پیش بینی وضعیت تردد و اقدامات کنترل ترافیک تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۲ و ارتقاء ضریب ایمنی و تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی از روز سه شنبه تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ تا پایان روز سه شنبه تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ به شرح ذیل اجرا خواهد شد.

 

الف) ‌محدودیت های کلی

۱- عبور و مرور انواع موتور سیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه ها و بزرگراه ها ، محورهای       کرج  چالوس ، هراز ، فیروزکوه و سایر محورهایی که ضرورت ایجاب نماید ممنوع است.

۲- در تمامی محورهای برون شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌شود، عبور و مرور انواع تریلر، ناوگان ترانزیتی ، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی، بهداشتی، کودهای شیمیایی، ضد عفونی کننده و کالاهای اساسی( گندم، جو، برنج، سویا، دانه های روغنی و ..)  یا دارای مجوز از پلیس راه راهور فراجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راههایی اعمال می‌شود که مقررات یکطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

ب) محدودیت های محوری

 

۱- محورهای پلدختر - اسلام آباد و خرم آباد - پلدختر و بالعکس

    تردد کلیه اتوبوس ها در محور خرم آباد  پلدختر از تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۵ الی پایان تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ممنوع بوده و مسیر آزاد راه خرم آباد  پل زال به عنوان مسیر جایگزین تعیین می‌شود.    

               

ث) اعمال محدودیت های پیش بینی نشده

در صورت نیاز به اعمال محدودیت های پیش بینی نشده در محورهای تحت پوشش استان ها به منظور کنترل و تنظیم عبور و مرور وسایل نقلیه، روسای پلیس راه استان ها با هماهنگی پلیس راه راهور فراجا و بصورت مقطعی و منطقه ای با در نظر گرفتن فرصت کافی برای اطلاع رسانی تصمیمات مقتضی اتخاذ می‌کنند.

مراتب توسط پلیس راه راهور فراجا به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا اطلاع داده می شود.

 

*تبصره:

در صورت عادی بودن وضعیت تردد در محورهایی که در آن ها محدودیت و ممنوعیت ترافیکی پیش بینی شده است، روسای پلیس راه استان ها با هماهنگی پلیس راه راهور فراجا می توانند ضمن اطلاع رسانی نسبت به عدم اجرای محدودیت در تاریخ های در نظر گرفته اقدام کنند.

                                              

ممنوعیت تردد بدلیل مداخلات جوی :

۱- محور لاسم - ارجمند، واقع در استان مازندران از مورخ ۴ آذر ۱۴۰۰ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۲- محور وازک - بلده، واقع در استان مازندران از مورخ ۲۲ آبان ۱۴۰۱ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۳- محور قدیم خرم آباد - پلدختر (رفت و برگشت)، واقع در استان لرستان، از مورخ ۲۳ آبان ۱۴۰۱ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۴- محور جدید پاوه- سروآباد، واقع در استان کردستان و کرمانشاه از مورخ ۶ آذر ۱۴۰۱ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۵- محور جدید هشتگرد- طالقان، واقع در استان البرز از مورخ ۱۲ آذر ۱۴۰۱ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۶ – محور سی سخت  پادنا، واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد از مورخ ۱۴ آذر ۱۴۰۱ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۷- محور گنج نامه  تویسرکان، واقع در استان همدان از مورخ ۲۸ آذر ۱۴۰۱ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۸- محور پونل  خلخال، واقع در استان گیلان از مورخ ۱۶ دی ۱۴۰۱ تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

ممنوعیت تردد :

۱- محور رامیان - اولنگ - شاهرود ، واقع در استان های گلستان ، از مورخ ۲۹ فروردین ۹۵ تا اطلاع بعدی ، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۲- محور فرعی شمشک - دیزین ، واقع در استان های البرز و تهران ، از مورخ ۱۷ تیر ۹۶ تا اطلاع بعدی ، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

۳- محور شهداد - نهبندان ، واقع دراستان کرمان، از مورخ ۲۵ فروردین ۹۸ تا اطلاع بعدی ، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.