شناسهٔ خبر: 131001 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری استان همدان خبر داد؛

کاهش ۳۴ درصدی تصادفات جاده ای/ثبت بیش از ۱۵ میلیون تردد در محورهای استان همدان

صفر صادقی راد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از کاهش ۳۴ درصد تصادفات جاده ای و ثبت بیش از ۱۵ میلیون تردد، توسط سامانه تردد شمار موجود در محورهای مواصلاتی استان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان صفر صادقی راد گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۲ بیش از ۱۵ میلیون و ۶۷۹ هزار  تردد توسط ۸۰ سامانه تردد شمار فعال در محورهای استان همدان به ثبت رسیده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد و نسبت به میانگین دوسال گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: با آغاز موج بازگشت مسافران نوروزی روزانه بیش از یک میلیون و ۵۲۰ هزار تردد در محورهای همدان ثبت می شود که نسبت به مشابه سال قبل بطور میانگین ۴ درصد افزایش تردد را نشان می دهد.

وی افزود: در این مدت نیز بیش از ۱۳۴هزار و ۳۶۰ نفر مسافر در قالب ۱۴ هزار و ۵۵۷ سفر به اقصی نقاط کشور جابه جا شده اند که نبست به سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است.

صادقی راد گفت: محورهای همدان-کرمانشاه، همدان،تهران، همدان،ملایر و همدان بیجار به ترتیب جزو پر تردد ترین محورهای استان در طول طرح نوروزی بوده است.

وی دریاپان گفت: با تلاش عوامل راهداری و سایر دستگاه های مرتبط ۳۴ درصد کاهش تصادفات جاده ای را در استان همدان شاهد بودیم، که با برنامه ریزی های صورت گرفته در جهت  افزایش فرهنگ رانندگی و رفع نقاط حادثه خیز محورهای استان این روند کاهشی آمار تصادفات در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت.