شناسهٔ خبر: 131111 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه ای مشترک بین استاندار گلستان و معاونین وزیر راه و شهرسازی مقرر شد؛

تسریع در اجرای کامل محور بندر ترکمن به آق قلا/ اجرای ۲۵ کیلومتر روشنایی راه در گلستان

راه و شهرسازی گلستان در جلسه ای مشترک با حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی، استاندار گلستان، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم غرب استان و مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تصمیاتی برای بهبود کیفیت راه های استان اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک، عصر دوشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲، در جلسه ای مشترک با دهنوی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، امانی و خادمی معاونین وزیر راه و شهرسازی، علی محمد زنگانه استاندار گلستان، ایری نماینده مردم غرب استان و مهندس مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان، با محوریت بررسی، تشریح و رفع موانع موجود در محورهای گلستان حضور یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در خصوص این نشست گفت: در این جلسه که در وزارت راه شهرسازی برگزار گردید، مقرر شد، باند شمالی محور آق قلا به بندر ترکمن توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، تعریض و توسعه پیدا کرده و همچنین باند جنوبی این محور نیز توسط راهداری با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان تکمیل شود.

ملک ادامه داد: همچنین در این جلسه مشترک تعریض و ایمن سازی جاده قدیم گرگان، کردکوی، بندرگز علاوه‌بر سه تقاطع سالیکنده، سرکلاته و چهارده که هم اکنون توسط راهداری تعریض و ایمن سازی می شود در باقی قسمت های مسیر با اعتبار ۲۰ میلیاردی سازمان راهداری و ۵۰ میلیاردی راه و شهرسازی صورت گیرد.

وی افزود: از دیگر مصوبات این جلسه می توان به اجرای چهار دوربرگردان با همکاری سازمان راهداری و چهار دوربرگردان ایمن با همکاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و با مشاوره پلیس راه اشاره کرد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در ادامه اظهار کرد: همچنین اعتباری به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان جهت اجرای خط کشی راهها، تابلو علائم و نصب نیوجرسی ها به استان تخصیص می یابد.

ملک همچنین گفت: در راستای ایمن سازی محورهای استان مقرر شد، در سال جاری، ۲۵ کیلومتر روشنایی راه های استان اجرایی شود.

وی در انتها افزود: همچنین در این جلسه اجرایی شدن جاده علی آباد به شاهرود توسط سازمان راهداری با همکاری سازمان برنامه و بودجه از محل تعهدات سفر رئیس جمهور به تصویب اعضای جلسه رسید.