شناسهٔ خبر: 131145 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شواری تامین مسکن مطرح شد؛

۶۳۶ واحد طرح مسکن مهر در آذربایجان غربی نیمه تکمیل مانده است

آذربایجان غربی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۶۳۶ واحد باقی مانده طرح مسکن مهر در استان است که مشکلات آنها مربوط به عدم همکاری اعضا در تکمیل آورده و مسائل حقوقی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، جلال تقی‌دخت در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی افزود: ۵۱ هزار و ۹۰۸ واحد مجموع مساکن مهر در این استان است.

وی بیان کرد: در بخش نهضت ملی مسکن نیز سهمیه استان ساخت ۱۷۸ هزار و ۹۶۲ واحد است که زمین مورد نیاز در حال حاضر برای ساخت ۲۳۰ هزار واحد مسکونی تامین شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: تاکنون ۳۵ هزار و ۶۷۹ نفر از متقاضیان حائز شرایط بوده و از این تعداد هفت هزار و ۸۱۲ متفاضی اقدام به واریز آورده اولیه کرده است.

تقی‌دخت تاکید کرد: همکاری دستگاه های خدمات رسان و بانک های عامل در پرداخت تسهیلات و ارائه خدمات لازم از مسائل ضروری و قابل توجه در اجرای سریع طرح نهضت ملی مسکن در استان به شمار می رود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه های خدمات رسان برای اجرای طرح های مسکن، گفت: باید با برنامه زمان بندی برای تعیین و تکلیف مسائل تعاونی های باقی مانده مسکن مهر و همکاری در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی اقدام شود.

یاسر رهبردین گفت: در راستای تعیین و تکلیف مساکن مهر باقی مانده در سطح استان شرکت های خدمات رسان ظرف مدت ۲۰ روز نسبت به ارائه خدمات به مساکن مهر اقدامات لازم را اعمال کنند.

وی ادامه داد: همچنین تعاونی های مسکن مهر که واحدهای آنان باقی مانده ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به تعیین و تکلیف مسائل اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: در مجموع ۶۳۶ واحد مسکن مهر در قالب ۱۱ تعاونی باقی مانده که باید در نیمه نخست امسال این مساکن تعیین و تکلیف شده و پرونده مسکن مهر در استان بسته شود.

رهبر دین بیان کرد: در بخش نهضت ملی مسکن نیز بانک های عامل در پرداخت تسهیلات این بخش اهتمام ویژه داشته باشند و اهمال کاری در این بخش قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: در بخش تامین زیرساخت های لازم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز باید اقدامات لازم اجرایی گردد و این امر با جدیت مورد تاکید بوده و پیگیری می شود.