شناسهٔ خبر: 131229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ایام اجرای طرح نوروزی انجام شد؛

کاهش ۴۳ درصدی تلفات جاده‌ای درمحورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان 

ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از کاهش ۴۳درصدی تلفات جاده ای ناشی از سوانح رانندگی در ایام اجرای طرح نوروزی در حوزه تحت پوشش این اداره کل خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار داشت: با وجود افزایش ۴۱ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان شاهد کاهش ۴۳ درصدی در تعداد تلفات انسانی بوده ایم.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای طرح تاکنون کل تصادفات کاهش ۱۵ درصدی و تعداد تصادفات فوتی سرصحنه ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: این کاهش با همکاری و تلاش عوامل راهداری و دستگاه های  امداد و نجات جاده ای صورت گرفته، که با برنامه ریزی های صورت گرفته در جهت  افزایش فرهنگ رانندگی و رفع نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی  استان امیداورم  این روند کاهشی آمار تصادفات در سال جدید نیز ادامه  داشته باشد.
 
کرد سرعت، سبقت غیرمجاز و واژگونی را ۳ عامل مهم تصادفات در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به تعداد کم بزرگراه ها در استان و دو طرفه بودن بیشتر محورهای مواصلاتی استان ، نیازمند توجه و ملاحظه بیشتر کاربران جاده ای  به مقررات راهنمایی و  رانندگی و ایمن راندن رانندگان در جاده های استان می باشیم.