شناسهٔ خبر: 131371 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

آمادگی ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری بوشهر برای خدمت به کاربران جاده ای

رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از تعمیرات و بروز رسانی ناوگان ماشین آلات این اداره کل به ظرفیت ۲۰۰ دستگاه برای خدمات رسانی به کاربران جاده ای خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(بوشهر) احمد کره بندی رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از تعمیرات و بروز رسانی ناوگان ماشین آلات این اداره کل به ظرفیت ۲۰۰ دستگاه برای خدمات رسانی به کاربران جاده ای خبر داد.

کره بندی گفت: در حال حاضر در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ۵۶ دستگاه ماشین آلات ‌سبک، ۹۱ دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین و ۸ دستگاه ماشین آلات سنگین در خدمت رسانی هر چه مطلوب تر اداره کل و شهرستان های استان آماده به کار هستند و همکاران ما در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکرده و نخواهند کرد.

به گفته وی، با تلاش های صورت گرفته، متوسط عمر خودروهای سنگین استان ۱۵ سال است که در بین استان ها، جوانترین ناوگان ماشین آلات است.

وی افزود: سال گذشته ۱۹۰ میلیارد ریال به حوزه ماشین آلات اداره کل اختصاص یافت که ۳۰ میلیارد ریال برای خرید یکدستگاه جرثقیل ده تنی صرف شد که مقدمات اولیه آن انجام شده و تا مردادماه به ناوگان استان اضافه خواهد شد. ۳۰ میلیارد ریال نیز جهت بازسازی اساسی دو دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر اختصاص یافته و مابقی نیز هزینه های لاستیک، روغن، سوخت، قطعات، رنگ امیزی و تعمیرات این ماشین آلات گردیده تا در راستای خدمت رسانی، آمادگی کامل داشته باشند.

رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر با اشاره به فعالیت ۷۰۰ ساعت ماشین آلات سنگین این اداره کل طی سال گذشته خاطرنشان کرد:در راستای سیاست های دولت و با توجه به فعالیت گسترده برای اتمام پروژه های نیمه تمام انتظار می رود این ساعت کارکرد ماشین آلات در سالجاری از مرز هزار ساعت عبور کرده و بتوانیم  به نحو شایسته به مردم خدمت رسانی داشته باشیم.

کره بندی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ علاوه بر انجام فعالیت های مستمر راهداری در استان، در زمینه حوادث استان های همجوار نیز حضور موثری داشته، طوری که در بحران برف استان چهارمحال و بختیاری، ۹ دستگاه ماشین آلات شامل کامیون، تریلر، بلدوزر و گریدر با بهره گیری از رانندگان دلسوز و جهادی توانست در مناطق چند گانه آن استان و گردنه های برفگیر نقش بسیار سازنده ای در کمک رسانی و بازگشایی سریعتر راه های شریانی و فرعی داشته باشد.

به گفته وی، جان فشانی علی دشتی راننده بلدوزر استان در بازگشایی راه روستایی اطراف شهر بازفت استان چهارمحال و بختیاری مورد تمجید اهالی محلی و تیتر رسانه های محلی در این استان شد.