شناسهٔ خبر: 131406 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی یک سال گذشته انجام شد؛

جابجایی بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰هزار تن کالا از طریق پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان 

پایانه مرزی میلک و میرجاوه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت:۲میلیون‌و ۳۹۷ هزار و ۷۴۸ تن کالا طی یکسال گذشته از طریق پایانه های مرزی شمال استان جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار داشت: از این میزان مبادلات اقتصادی صورت گرفته یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۷۷۳ تن مربوط به صادرات، ۳۳۰ هزار و ۶۹۳ تن مربوط به واردات از طریق پایانه مرزی میرجاوه و ۶۸۷ هزار و ۲۸۲ تن نیز مجموع ترانزیت از پایانه مرزی میلک و میرجاوه بوده است ‌.

وی گفت: گاز مایع، هیدروکربن و پیاز بیشترین صادرات از پایانه مرزی میرجاوه و بنزین، سیمان و لبنیات عمده کالاهای صادراتی از پایانه مرزی میلک را طی این مدت به خود اختصاص داده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان  ادامه داد: مجموع ورود و خروج از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه روزانه بیش از ۴۸۰ دستگاه است.

کرد یادآور شد:ظرفیت های بالای سیستان و بلوچستان در زمینه ارتباط خارجی با کشورهای همسایه فرصت های تجاری بسیار مطلوبی را برای منطقه فراهم کرده است تا از ظرفیت پایانه های مرزی به بهترین نحو در رونق اقتصاد بهره گرفت.