شناسهٔ خبر: 131965 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نگاه ویژه وزیر راه و شهرسازی به توسعه زیر ساخت های استان سیستان و بلوچستان

سیستان وزیر راه و شهرسازی با نگاه ویژه به توسعه زیر ساخت های استان سیستان و بلوچستان اولویت برنامه های این وزارت را توسعه شبکه ریلی، جاده ای و هوایی و همچنین ایجاد سکونتگاههای جدید در این استان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، با هدف پیگیری اعتبارات و تقویت زیر ساخت های استان سیستان و بلوچستان و نیز گزارش آخرین اقدامات حوزه طرح نهضت ملی مسکن صبح امروز استاندار سیستان و بلوچستان به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی استان با مهرداد بذر پاش وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که معاونین شرکت ساخت و توسعه، عمران و بهسازی، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت هواپیمایی، مسکن و بازآفرینی شهری وزیر راه و شهرسازی نیز حضور داشتند، وزیر راه و شهرسازی با نگاه ویژه به توسعه زیر ساخت های استان سیستان و بلوچستان اولویت برنامه های این وزارت را توسعه شبکه ریلی، جاده ای و هوایی و همچنین ایجاد سکونتگاههای جدید در این استان عنوان کرد.

راه آهن چابهار -زاهدان - میلک و زاهدان -میرجاوه، تسریع در ساخت کریدور شمال جنوب شرق به غرب سیستان و بلوچستان کمک به حل مشکلات حاشیه نشینی استان به ویژه در شهرهای زاهدان  وچابهار و همچنین تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.

گفتنی است سیستان و بلوچستان واقع در جنوب شرق ایران اسلامی حدود هزار و ۶۰۰ کیلومتر یعنی معادل یک ششم از مجموع مرزهای جمهوری اسلامی ایران، با کشورهای افغانستان، پاکستان و حوزه دریای عمان مرز دارد.

هم مرزی سیستان و بلوچستان با ۲ کشور پاکستان و افغانستان در شرق در یک سو و دسترسی به آبهای آزاد دریای عمان در جنوب از سوی دیگر بهره‌مندی از منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و بازارچه‌های مرزی در طول نوار مرزی راه را برای نقش آفرینی استان در تجارت، ترانزیت خارجی و مبادلات مرزی فراهم ساخته است.