شناسهٔ خبر: 132059 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آیین تجلیل از اعضا کمیته‌های کارشناسی و کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان مطرح شد؛

استان اصفهان پیشگام در تهیه طرح‌های تفصیلی / ابلاغ طرح تفصیلی ۷ شهر در سال ۱۴۰۱

آیین تجلیل از اعضا کمیته‌های کارشناسی و کميسيون ماده ۵ استان اصفهان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به پیشگام بودن استان اصفهان در تهیه طرح‌های تفصیلی گفت: در سال ۱۴۰۱ طرح تفصیلی هفت شهر ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ آیین تجلیل از اعضا کمیته‌های کارشناسی و کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان به میزبانی استانداری اصفهان و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، محمد بناییان معاون شهرسازی و معماری این اداره‌کل و دیگر اعضا برگزار شد.  

در این نشست گزارشی از برآیند جلسات کمیسیون ماده پنج استان ارائه و به برگزاری منظم جلسات در فاصله زمانی کوتاه تاکید شد همچنین از تلاش‌های ازرشمند اعضای کمیته‌ها و کمیسیون ماده پنج استان تجلیل به عمل آمد.  

محمد بناییان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اهتمام ویژه و برنامه ریزی منسجم جهت برگزاری این جلسات و رفع مشکلات و موارد حوزه شهری استان اظهار داشت: موارد قابل ارائه به کمیسیون ماده ۵ در دو بخش موارد جاری و طرح‌های تفصیلی تقسیم بندی شده است.  

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی و سیاست گذاری بعمل آمده در سال‌های اخیر و در راستای کاهش نیاز به ارسال موارد مختلف به کمیسیون ماده ۵، تلاش ویژه برای تهیه طرح‌های تفصیلی انجام تا به این ترتیب این قبیل موارد و مشکلات در قالب طرح‌های تفصیلی حل و رفع شود.

بناییان با اشاره به رتبه خوب استان اصفهان در تهیه طرح‌های جامع در مقایسه با سایر استان‌های کشور، اذعان داشت: با اقدامات انجام پذیرفته، این استان در تهیه طرح‌های تفصیلی نیز پیشگام است.  

وی عنوان کرد: در پنج سال اخیر طرح‌های ۳۱ شهر استان به جلسات کمیسیون ماده پنج ارسال شده است که از این تعداد برای ۱۵ شهر مصوبه این کمیسیون اخذ شده است که طرح‌های تفصیلی هفت شهر آن در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده است. 

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: طرح تفصیلی ۱۶ شهر نیز در دست بررسی جلسات کمیسیون ماده پنج استان است.  

وی خاطرنشان کرد: قرارداد طرح تفصیلی برای ۵۰ شهر استان توسط این اداره‌کل منعقد شده که جلسات آن نیز در کمیته‌های کارشناسی در حال برگزاری و بررسی است.  

بناییان با اشاره به انعقاد قرارداد طرح تفصیلی برای چهار شهر استان توسط شهرداری اذعان داشت: این موارد نیر در جلسات کمیته کارشناسی در حال بررسی است.  

وی ابراز داشت: با برنانه ریزی‌های بعمل آمده تا سال ۱۴۰۳ کلیه شهرهای استان اصفهان از طرح تفصیلی مصوب برخوردار می‌شوند.  

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت طرح جامع اصفهان تشریح کرد: مرحله اول طرح جامع اصفهان در سال ۱۳۹۹ گزارش تشخیصش به تصویب کارگروه رسید.  

وی گفت: با پیگیری ویژه اعتبار تهیه طرح جامع در مرحله دوم از وزارت راه و شهرسازی اخذ شد و فرآیند انتخاب مشاور نیز در مرحله مقدمتنب شروع شده است.