شناسهٔ خبر: 132107 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان اعلام کرد:

اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای ساماندهی پایانه مرزی باشماق

پایانه مرزی باشماق مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار کرد: ۷۰ میلیارد تومان برای پایانه مرزی باشماق اختصاص یافته و تلاش می شود برای دیگر زیرساختهای مورد نیاز نیز اعتباری دریافت شود

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) فرزاد حسنی در دومین نشست ستاد اربعین استان با محوریت کمیته زیرساخت با تاکید بر اینکه ، با افزایش زائران مرز باشماق، باید این پایانه مرزی ، ظرفیت خود را افزایش دهد؛ افزود: آماده کردن این زیرساخت ها زمان‌بر است و با افزایش استقبال زائران از این مرز، با ابنیه و توان موجود دچار مشکل خواهیم شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان افزود: برنامه ریزی بلندمدت برای تاسیس زیرساختهای این مرز مورد نیاز است که بتواند مانند دیگر مرزهای اربعین به مسافران خدمات ارائه دهد.

پایانه مرزی باشماق در ۱۷ کیلومتر شهرستان مریوان قرار دارد و کاربری اصلی آن ، ترانزیتی و تجاری است. سال گذشته، مرز باشماق برای اولین بار به عنوان ششمین مرز اربعینی ایران مشخص شد ؛ در حالی که برآوردهای اولیه حکایت از حضور ۱۰ هزار زائر داشت، ۷۶ هزار زائر از این مرز تردد کردند که ۷‌.۵ برابر بیشتر از برآورد اولیه بود. امسال برنامه ریزی برای تردد ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار زائر انجام می شود.