شناسهٔ خبر: 132111 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی ۵۲.۷ میلیون تن کالا از اصفهان در سال ۱۴۰۱

52.7 میلیون تن کالا از اصفهان جابه‌جا شد سرپرست اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: در سال گذشته ۵۲.۷ میلیون تن کالا از مبادی استان جابجا شد که نسبت به مدت مشابه قبل ۰.۵ درصد رشد و همچنین تعداد بارنامه های صادره ۱.۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محسن مقدسی سرپرست اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ جابجایی ۵۲.۷ میلیون تن کالا از مبادی استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۰.۵ درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه این میزان کالا با افزایش ۱.۵ درصدی صدور بارنامه نسبت به سال ۱۴۰۰ توسط ۳ میلیون و ۲۲۷ هزار سفر جابجا شده است، افزود: عمده کالاهای جابجا شده از مبادی استان کالای فلزی، ترکیبات نفتی و شیمیایی، کالای ساختمانی، سیمان، مواد معدنی، مواد غذایی، محصولات کشاورزی و سایر بودند.

سرپرست اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان بیان کرد: در سال گذشته میزان تن کیلومتر طی شده در مبادی استان ۲۱۴۱۸ میلیون تن کیلومتر بوده است.

در استان اصفهان تعداد ۴۹۳۳۷ نفر راننده و ۳۶۴۵۸ ناوگان و ۴۷۵ شرکت در حوزه حمل و نقل کالا فعالیت می کنند.