شناسهٔ خبر: 132115 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برگزار شد؛

کارگاه آموزشی آشنایی با روش‌های پول‌شویی و راه‌های مقابله آن

کیانپور کارگاه آموزشی آشنایی با روش‌های پول‌شویی و راه‌های مقابله با آن ویژه مدیران ستادی و استانی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک،کارگاه آموزشی آشنایی با روش‌های پول‌شویی و راه‌های مقابله با آن ویژه مدیران ستادی و استانی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برگزار شد. این کارگاه آموزشی سه‌شنبه ۲۹ فروردین با هدف آشنایی با مفاهیم، کلیات، قوانین، مقررات حاکم بر مبارزه با پول‌شویی در کشور با حضور مدیرعامل، مدیران ستادی و مدیران استانی به صورت ویدئو کنفرانس در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برگزار شد.

بنابراین گزارش این کارگاه آموزشی در دو بخش "آشنایی با کلیات و مفاهیم مبارزه با پولشویی" شامل تعریف پولشویی، مفهوم پول کثیف و انواع پول، انواع و ارکان جرم پول‌شویی، شیوه‌های انجام پول‌شویی، تفاوت پول‎شویی و تامین مالی تروریسم، ضرورت مبارزه با آن، اصول اساسی مبارزه با پول‌شویی آثار و تبعات پول‌شویی، و بخش دوم با عنوان "فرایندهای اجرایی دستورالعمل‌های مبارزه با پولشویی مرتبط با هر یک از نهادها" با تبیین مفاهیمی همچون قوانین مبارزه با پولشویی، تکالیف قانونی افراد مشمول، فرایند شناسایی مشتریان، شناسایی عملیات و معاملات مشکوک، وظایف مسئولان واحد مبارزه با پولشویی و.... با تدریس روح الله نجفی به مدت ۴ ساعت ارائه و در آخر به پرسش‌های حاضران پاسخ گفته شد.