شناسهٔ خبر: 166420 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۵۰ راهدار راههای خراسان رضوی را بازگشایی کردند

سیل خراسان رضوی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی گفت: طی شبانه روز گذشته همزمان با آغاز سیلاب ۲۵۰نفر راهدار پرتلاش با کمک ۸۵ دستگاه ماشین آلات راهداری، راههایی را که بر اثر وجود سیلاب مسدود شده بود، بازگشایی کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، جعفر شهامت گفت: پس از وقوع سیل و رانش در سطح محورها ، بلافاصله اکیپ و عوامل راهداری و دیگر دستگاه های امدادی با بسیج کلیه امکانات و ماشین آلات درمحورهای مذکور مستقر و به طور مستمر اقدامات بهنگامی درخصوص بازگشایی راه ها و کمک به آسیب دیدگان به اجرا گذاشتند.

وی در همین راستا ادامه داد: تاکنون راه‌های فرعی بازگشایی شده در شهرستان‌های چناران، بردسکن، تربت حیدریه، قوچان، رشتخوار و کوهسرخ قرار داشته‌اند و تنها محور فرعی فریمان – زاوه همچنان به علت وقوع سیلاب و عدم وجود ایمنی، بصورت موقت مسدود است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی در خصوص انسداد محورهای حادثه دیده روستایی شهرستان های فریمان، صالح آباد، سرخس و سبزوار اظهار کرد: محور روستایی رحیم آباد - بنی تاک در حوزه صالح آباد، محورهای روستایی کله منار، چخماق، صومعه،نی زار، چشمه علی، مزار بی آب و پل عشق آباد در حوزه فریمان، محور چاله زرد - پل خاتون (محدوده پل راه آهن) در حوزه سرخس و محورهای روستایی قلعه میدان – کوهسرخ در حوزه راهداری سبزوار، تا برقراری ایمنی کامل همچنان مسدود است.

شهامت خاطر نشان کرد: در حال حاضر راهداران خراسان رضوی مشغول پاکسازی پل‌ها، آب نماها، تخلیه قنوها و ریزش برداری کامل محورهای خاکی و کوهستانی با هدف ایجاد ارتباط ایمن و پایدار برای راه‌های مذکور هستند.

وی در ادامه در خصوص خسارت به برخی مقاطع راه و ابنیه فنی افزود: این خسارات در حال ارزیابی است که متعاقبا مجموع خسارات اعلام خواهد شد.

شهامت در پایان تاکید کرد: کاربران جاده ای و مسافرین محترم جهت کسب اطلاع از آخرین شرایط ترافیکی و جوی محورها و همچنین اطلاع از انسدادها و یا محدویت های احتمالی موجود در سطح راههای استان می توانند در هر ساعت شبانه روز با شماره تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل فرمایند. همچنین سایت ۱۴۱.ir و اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ نیز تمامی اطلاعات لازم را در اختیار کاربران محترم قرار می دهد.