شناسهٔ خبر: 132151 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن شهرستان برخوار؛

رفع مشکلات اجرایی و تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان برخوار

جلسه شورای مسکن شهرستان برخوار- اصفهان در جلسه شورای مسکن شهرستان برخوار ضمن تاکید بر هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاهی در راستای سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، موضوع اراضی مورد نیاز این طرح تعیین تکلیف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به همراه معاونین این اداره‌کل و رؤسای ذیربط، به منظور پیگیری وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان برخوار و حضور در جلسه شورای مسکن، به شهرستان برخوار عزیمت کرد. 

در طی این سفر از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهرستان برخوار بازدید بعمل آمد و وضعیت پیشرفت فیزیکی این پروژه در محل مورد بررسی قرار گرفت همچنین در دیدار و گفتگو با عوامل اجرایی طرح، رهنمودهای لازم ارائه شد. پس از آن جلسه شورای مسکن شهرستان با هدف بررسی وضعیت طرح نهضت ملی مسکن و هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاهی تشکیل و در ابتدا گزارشی از روند ثبت‌نام، پیشرفت امور و اجرای طرح نهضت ملی مسکن برخوار ارائه شد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این نشست در خصوص مباحث و تصمیمات اتخاذ شده اظهار داشت: موضوع عدم واریز مبلغ اولیه طرح نهضت مسکن توسط برخی از متقاضیان شهرستان برخوار، یکی از مباحث مطرح شده در این نشست بود که مقرر شد پس از سه مرتبه اخطار به فاصله ۱۵ روز، مطابق با شیوه نامه ابلاغی، فرآیندهای رزرو و یا انصراف صورت پذیرد. 

وی افزود: به منظور سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تعیین تکلیف واریزی متقاضیان، ارائه برنامه زمان بندی برای پیشرفت پروژه و تدوین تقویم مالی برای متقاضیان و متعهد شدن آنان نسبت به پرداخت، مورد تاکید و در دستور کار قرار گرفت. 

قاری‌قرآن اذعان داشت: تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان بالاخص شهر کمشچه به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفت و برای حلِ مشکل آن با مشورت اعضا تصمیم گیری شد. 

وی گفت: در راستای تامین اراضی پس از بررسی موارد موجود، از روش‌های مختلف از جمله استفاده از زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی، بازپس‌گیری اراضی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته، تغییر کاربری و یا الحاق اراضی در دستور کار قرار گرفت.