شناسهٔ خبر: 132233 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سال ۱۴۰۱ صورت گرفت؛

جابه جایی بیش از ۷ میلیون تن کالا از خراسان جنوبی به نقاط مختلف کشور

169981.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از جابه جایی بیش از ۷ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل کالا از مبدأ استان به نقاط مختلف کشور طی سال گذشته خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی ، محمد حاجی صفری، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: با تلاش رانندگان سخت‌کوش و فعالان بخش حمل و نقل طی سال ۱۴۰۱ بیش از ۷ میلیون و ۳ هزار تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جا به جا شده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ ، شش درصد افزایش یافته‌ است.

حاجی صفری تصریح کرد: ۷۲ شرکت و نمایندگی حمل و نقل کالا با ۵۴۷۱ دستگاه ناوگان باری با ۱۰۲۲۱ راننده در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به شناسنامه هر کالا بارنامه صادر شده است، افزود: مفصد کالا های جابجا شده از استان به تهران، مشهد، بندرعباس، سیستان و بلوچستان، مرز ماهیرود، مرز مهران و شلمچه بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی یادآور شد: از فروردین ماه سال گذشته بارنامه الکترونیکی صادرمی شود که با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تایید برای تمامی دستگاه‌ها است.

حاجی صفری خاطر نشان کرد: مهم ترین دستاوردهای حذف فیزیک بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تایید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها به بانک برای اخذ کاغذ بارنامه است.