شناسهٔ خبر: 132266 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام تبریک مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به مناسبت روز معمار

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در پیامی سوم اردیبهشت روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار را به جامعه معماران تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در پیامی روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار را به جامعه معماران تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است؛ "شکوفایی تمدن بشر برآیند ایده‌های مهندسین تلاشگر است” سوم اردیبهشت روز بزرگداشت"شیخ بهایی”، بزرگ مردی است که پس از گذشت قرن ها، هنوز آثارش دستمایه تحقیق و پژوهش مهندسان و معماران این مرز و بوم است و در پرونده خود طراحی حرم مطهر امام رضا (ع) را داراست.  

او معماری بود که تمام عمر خود را در راه اعتلاء فرهنگ و تمدن ایران‌زمین سپری کرد. تاریخ پرافتخار ایران اسلامی مدیون دانشمندان و مهندسان فرهیخته و خردمندی است که تمدن بزرگ اسلامی را بنا نهاده و پایه گذار مکتبی هستند که اصول و مبانی معماری در تمام دنیا از آن به عنوان الگوی خود یاد می‌کنند.  

روز معمار به‌واقع فرصتی است برای نگاه و اندیشه عمیق‌ به آثار و جایگاهی که در معماری گذشته داشته‌ایم و تلاش برای موقعیتی که اکنون در معماری معاصر باید به آن دست‌یابیم.  

اینجانب سوم اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت شیخ بهایی که به‌درستی روز گرامیداشت معمار نام نهاده شده است را به همه مهندسان، متخصصان، فعالان و هنرمندان خلاق این صنعت بالاخص همکاران گرانقدر در خانواده بزرگ راه و شهرسازی استان اصفهان تبریک عرض نموده و از تلاش‌ها و حمایت‌های این انسان‌های اندیشمند در پاسداشت فرهنگ و هنر این سرزمین تجلیل می‌نمایم.