شناسهٔ خبر: 132386 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سال ۱۴۰۱ صورت گرفت؛

روکش آسفالت ۷۰۰ کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی

آسفالت خراسان جنوبی.jpg معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از اجرای ۷۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در جاده های استان طی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، محمد فدوی، معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با هدف تأمین ایمنی عبور و مرور، کاهش میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به موقع به مقصد، اقدام به بهسازی و روکش آسفالت شده است.

وی افزود : طی عملیات بهسازی وروکش راه‌های شریانی، فرعی و روستایی طی سال گذشته، روکش بیش از ۷۰۰ کیلومتر از راه های استان و بهسازی ۲۰۰  کیلومتر راه روستایی از این محورها به بهر برداری رسیده است.

فدوی ادامه داد: از دیگر اقداماتی که برای نگهداری رویه آسفالتی راه‌ها انجام می‌شود انجام چاله پرکنی برای رفع خرابی‌هایی است که نیاز به اقدام سریع دارند که به همین منظور ۲۹۱۴۰ تن آسفالت طی سال ۱۴۰۱ با برنامه ریزی و مدیریت اداره نگهداری راه‌های استان ، توسط ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تابعه در سطح راه‌ها مصرف شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت زیرساخت جاده‌ای مناسب در کاهش خسارات مالی و جانی خاطرنشان کرد : موثرترین شرایط برای حمل و نقل آرام و ایمن ، داشتن یک رویه سالم همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد و از جمله اهداف ما مطالعه و فراهم کردن طرح‌های لازم برای انجام و اجرای رویه‌های آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.