شناسهٔ خبر: 132394 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

۱۸ دستگاه تردد شمار به مجموعه سیستم های هوشمند حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اضافه شد

تردد شمار آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش ۱۸ دستگاه تردد شمار به مجموعه سیستم های هوشمند حمل و نقل جاده ای استان در یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از افزایش دستگاه های تردد شمار در سطح استان خبر داد و گفت: با نصب ۱۸ دستگاه در سال گذشته، تعداد سیستم های تردد شمار در محورهای ارتباطی استان به ۱۱۴ دستگاه افزایش یافت که به وسیله این دستگاه ها می توان به تعداد خودرو های عبوری ، میانگین سرعت و کلاس خودرو های عبوری دست یافت.

وی افزود: چهل دوربین نظارتی و تصویری در سطح استان به منظور  بررسی شرایط فعال هستند که چهل و یک دوربین نیز تخلفات جاده ای در سطح استان را در ۱۱ محور مواصلاتی به منظور کنترل سرعت لحظه ای و متوسط ترافیک عبوری رصد و ثبت می‌کنند.

آرامون با بیان اینکه سیستم های هوشمند حمل و نقل جاده ای امکان تنظیم نسخه های کاربردی برای کنترل ترافیک و ایمنی ترددهای جاده ای با توجه به وضعیت موجود را میسر می سازد، خاطر  نشان کرد:  در جهت مدیریت بهینه استفاده از ناوگان اداری ۴۶۰ دستگاه مجهز به GPS شده اند و همچنین در سطح جاده های استان تعداد ۷ تابلوی روان جهت نمایش آخرین وضعیت راه ها و وضعیت ترافیک و سایر اطلاعات مورد نیاز رانندگان در یکسال گذشته نصب و راه اندازی شد.