شناسهٔ خبر: 132576 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر نیرو در امور مساکن ملی:

۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای تامین انشعاب در طرح‌های نهضت ملی مسکن اعتبار نیاز است

شورای مسکن زنجان مشاور وزیر نیرو در امور مساکن ملی، گفت: برای تامین هزینه انشعاب آب، برق و فاضلاب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، موسی زارع پور شامگاه چهارشنبه در اولین جلسه شورای مسکن در سالجاری  که در محل استانداری زنجان برگزار شد، گفت: خدمت و راه انداختن کار مردم طبق احادیث و روایات منقول از ایمه اطهار، ثواب بسیار زیادی دارد و تامین مسکن و زیر ساختهای (آب،برق  و گاز ) پروژه های نهضت ملی مسکن نیز که امری بسیار حیاتی و مقدسی است و زحمت زیادی هم دارد، می تواد باری از دوش مردم بردارد. 

وی با بیان اینکه کار بسیار بزرگی در خصوص نهضت ملی مسکن استان زنجان انجام شده است، اظهار کرد: خدمات و مدیریت مدبرانه مدیرکل راه و شهرسازی استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قابل تقدیر است.

مشاور وزیر نیرو در امور مساکن ملی، با بیان اینکه انسجام و هم افزایی بین مدیران این استان قابل تقدیر است و این مهم جای خوشحالی دارد، گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور پیشران است و باید این مهم تثبیت شود. 

زارع پور با بیان اینکه دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در سطح کشور احداث شد، افزود: از این تعداد یک میلیون واحد مسکونی در بخش خود مالکی در بافت شهری بوده و از امتیاز مسکن مهر استفاده شد و یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر هم توسط دولت و تعاونی‌ها در ۶۸۲ نقطه کشور ساخته شد.

وی با تاکید بر اینکه در طرح نهضت ملی مسکن برای یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد، زمین توسط وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است، افزود: از این تعداد ۹۱۲ هزار واحد احصا شد که دراین میان  بر اساس برآوردهای اولیه هزینه انشعاب آب، برق و فاضلاب در طرح‌هاح نهضت ملی مسکن در کشور به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است یعنی طبق برآوردهای اولیه هزینه هر انشعاب آب، برق و فاضلاب به صورت میانگین از ۱۰۰ میلیون تومان تا ۱۲۰ میلیون تومان است که براساس اقلیم  هر استان هزینه ها مغییر است. 

مشاور وزیر نیرو در امور مساکن ملی، تاکید کرد: قانون نهضت ملی مسکن با تشکیل صندوق ملی مسکن، راه تامین اعتبار لازم برای ایجاد زیرساخت‌های مساکن ملی را پیش بینی کرده است.

زارع پوربا بیان اینکه زنجان، شهر پایتخت شور و شعور حسینی است،تصریح کرد: به خاطر این جایگاه، اتحاد و انسجام خوبی بین مدیران این استان وجود دارد که این همدلی‌ها و با هم بوده‌ها باعث توسعه همه جانبه می‌شود و وزارت نیرو برای تامین زیر ساختها ی پروژه های نضهت ملی  مسکن با تمام توان حمایت می کند.