شناسهٔ خبر: 132853 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد؛

جلسه نشست کمیسیون مدیریت ایمنی راه های کشور با اعضای کمیسیون راه های استانی

کمیسیون جلسه نشست کمیسیون مدیریت ایمنی راه های کشور با اعضای کمیسیون راه های استانی به میزبانی صدا و سیمای خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در این جلسه با اشاره به افزایش جانباختگان حوادث جاده ای در نوروز امسال گفت: سال گذشته رتبه نخست کشور را در کاهش قربانیان جاده ای کسب کردیم و حفظ کردن این رتبه بسیار مهم و نیازمند هماهنگی و همکاری اعضای این کمیسیون است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۶ نقطه پرحادثه در راه های اصلی و شریانی در استان شناسایی شده که طی ایام نوروز، آشکارسازی شد و کارهای مطالعاتی این نقاط در حال انجام است و رفع ۱۲ نقطه پرحادثه در سال جاری مدنظر است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری نیز اظهارکرد: باید تلاش کنیم امسال محور بجنورد-جنگل گلستان به سرانجام برسد همچنین آمار تصادفات و متوفیان جاده ای در تابستان کاهش یابد.

وثوقی مقدم بر تاثیر فرهنگ سازی در کاهش تصادفات درون و برون شهری تاکید کرد و ادامه داد: انتظار داریم صدا و سیما با همکاری راهداری و پلیس راه در خصوص این فرهنگ سازی اقدام و آموزش و پرورش در کمیته آموزش به این موضوع کمک کند.

این مسئول تصریح کرد: صدا و سیمای استان برای فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی در راه های برون و درون شهری یکی از شهرها برنامه سازی کند.

شاهرخی، سرپرست اداره کل صدا و سیمای خراسان شمالی هم گفت: این اداره کل درخصوص فرهنگ سازی برای کاهش تصادفات و متوفیان جاده ای آماده همکاری است.

سرهنگ اسپیدکار، رئیس پلیس راه استان نیز بیان کرد: طول راه های خراسان شمالی ۶۰۰۰ کیلومتر است و دو سوم متوفیان ناشی از تصادفات جاده ای مربوط به ۴۵ کیلومتر راه دوطرفه است که باید هرچه زودتر یک طرفه و مشکل اساسی استان برطرف شود.