شناسهٔ خبر: 132865 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شروع عملیات بهسازی محور «آشتیان-ورسان» در استان مرکزی

مهرداد جهانی مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از شروع عملیات بهسازی محور «آشتیان-ورسان» با اعتباری افزون بر ۷۵ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «مهرداد جهانی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به فعالیت چشمگیر پروژه‌های راهداری بویژه در حوزه ارتقاء ایمنی راه‌ها و ارتقاء رویه آسفالتی راه‌ها در شهرستان آشتیان گفت: پنج کیلومتر روکش آسفالت در محور «آشتیان - ورسان» طی سال گذشته با هزینه کرد ۲۵ میلیارد ریال اجرا شده بود که بر اساس نیازسنجی منطقه ای و با پیگیری‌های بعمل آمده امسال نیز با جذب اعتبار لازم در پنج کیلومتر دیگر از این محور روکش آسفالت اجرا می‌شود.

وی افزود: اعتبار لازم برای اجرای فاز دوم این طرح برابر با ۵۰ میلیارد ریال می‌باشد که در مجموع برای اجرای ده کیلومتر روکش آسفالت در این محور طی سال گذشته و امسال ۷۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: در راههای حوزه استحفاظی شهرستان آشتیان، یکی از مهم‌ترین طرح‌های نیمه تمام، پروژه تقاطع غیرهمسطح کردیجان در محور «آشتیان - راهجرد» است که طی سال گذشته اقداماتی جهادی و قابل توجه برای تکمیل این طرح انجام شده و امسال با اجرای لایه آسفالت رمپ و لوپ ها و زیرگذر بزودی زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

وی یادآور شد: هفته گذشته نیز عملیات روکش آسفالت محور کردیجان نیز شروع شده و در مجموع با محور آشتیان - راهجرد به طول ۱۵ کیلومتر روکش آسفالت اجرا خواهد شد.

به گفته جهانی در کنار پروژه های یاد شده، راهداران شهرستان آشتیان با استفاده از ماشین آلات راهداری مشغول به تعریض شانه خاکی، اجرای شیب شیروانی، تعویض و نصب انواع تابلوهای ایمنی و پاکسازی حریم قانونی جاده و تعریض یکدستگاه پل سه دهانه در محورهای مواصلاتی آن شهرستان هستند تا کاربران جاده‌ای از مسیرهایی ایمن تردد نمایند.

وی اظهار کرد: امسال اتفاقات خوبی در محورهای مواصلاتی شهرستان آشتیان صورت می‌پذیرد که امیدواریم موجب رضایت مردم آن شهرستان قرار گیرد.