شناسهٔ خبر: 132883 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابجایی بیش از ۲۴ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان طی تعطیلات عید فطر

ناوگان اتوبوسی.jpg سرپرست اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان از جابجایی ۲۴۱۷۵ نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان طی تعطیلات عید فطر خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، موسی حسینی، سرپرست اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده ای استان گفت: طی تعطیلات عید فطر با انجام ۲۱۴۲ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان، تعداد ۲۴ هزار و ۱۷۵ مسافر جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب سفر انجام شده ۲۳ درصد افزایش و مسافر جابجا شده ۱۲ درصد افزایش داشته است.

حسینی ادامه داد: عمده مقاصد سفر به ترتیب استانهای خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر تعداد ۱۵۳۰ نفر راننده در بخش حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری استان شاغل می باشند، اظهار کرد: تعداد ۲۷۰ دستگاه سواری کرایه ، تعداد ۲۱۳ دستگاه مینی بوس و تعداد ۲۷۸ دستگاه اتوبوس وظیفه جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۵ پایانه حمل و نقل عمومی و خصوصی در استان را انجام می دهند.

سرپرست اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده ای استان عنوان کرد: در راستای ارتقاء سطح خدمات به مسافرین، کاهش هزینه های سفر، کاهش سفرهای شهری، کاهش مخاطرات زیست محیطی و عدم مراجعه حضوری مسافر به پایانه مسافری و شرکت های حمل و نقل، علاوه بر فراهم بودن امکان صدور بلیت اینترنتی با ناوگان اتوبوسی از طریق وب سایت های شرکتهای حمل و نقل مسافر به نشانی www.payaneha.com  و www.payaneha.ir  در سالجاری نسبت به راه اندازی سامانه لیست انتظار مسافرین و درج Qr-code بر روی بلیت های صادره به منظور تسهیل در ارسال شکایات، انتقادات و پیشنهادات مسافرین محترم از طریق سامانه ۱۴۱ اقدام شده است.

حسینی ادامه داد: نظارت بر عملکرد شرکتها ، ناوگان اعزامی و رانندگان در پایانه های مسافری عمومی و خصوصی و محورهای مواصلاتی استان با حضور کارشناسان حمل و نقل این اداره کل انجام گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ ، مسافرین گرامی می توانند از طریق Qr-code مندرج بر روی بلیت های صادره توسط شرکت های حمل و نقل ، ضمن اتصال به سامانه ۱۴۱ نسبت به ثبت شکایات، پیشنهادات، انتقادات و نظرات خود در خصوص نحوه ارائه خدمات به آنها اقدام کنند.