شناسهٔ خبر: 132904 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اعتباری معادل ۶.۵ میلیارد تومان؛

بهسازی محور روستایی آلمالو زنجانرود در حال اجراست

راهداری زنجان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجانرود از بهسازی محور روستایی آلمالو با اعتباری معادل ۶.۵ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان؛ میثم زارعی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود عنوان کرد: عملیات بهسازی محور روستایی" آلمالو" در زنجانرود به طول ۴ کیلومتر و با اعتبار ۶.۵ میلیارد تومان در حال اجرا است و با توجه به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه ، تحکیم لایه ساب گرید در طول کل خط پروژه و اجرای لایه ساب بیس در مقاطعی از آن اجرا شده است. همچنین این پروژه در حال حاضر در حال احداث و اجرای ابنیه فنی بوده و در ۴ ماه آینده تکمیل و پس از تامین اعتبار لازم،آماده اجرای روکش آسفالتی خواهد بود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه راه دسترسی موجود از داخل سیلاب رد می‌شد به صورت مداوم عملیات تیغ‌زنی توسط راهداری زنجان رود صورت می‌گرفت تا اهالی دچار مشکل نشوند.

زارعی ادامه داد: امروز یکی از سیاست‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده از روش‌های نوین به جای روش‌های قدیمی است که در همین راستا محورهای روستایی و فرعی دیگری نیز در شهرستان بعد از انجام فرایند مطالعه و اولویت‌بندی انجام می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود گفت: طبق مفاد قرارداد، عملیات خاکبرداری و خاکریزی، اجرای لایه ساب بیس (لایه زیر اساس) و احداث ۱۴ دستگاه ابنیه فنی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال انجام است که ضمن کاهش هزینه‌های اجرایی، رضایتمندی کاربران جاده‌ای را در پی دارد.

وی با عنوان این مطلب که انجام عملیات آسفالت این محور نیازمند اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان است، افزود: اقدامات لازم جهت تکمیل پروژه انجام شده است و تا ۴ ماه آینده پروژه آماده بهره‌برداری است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود گفت: محرومیت‌زدایی و ایجاد فرصت‌های شغلی در حوزه روستایی و لزوم بهره‌مندی این بخش تاثیرگذار در رونق اقتصادی، از جمله اولویت‌های این اداره کل برای توجه ویژه به این راه روستایی است