شناسهٔ خبر: 133105 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بوئین میاندشت خبر داد؛

تحویل اراضی ۵۰۲ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن فریدن و بوئین میاندشت به بنیاد مسکن

عبدالرضا فرجی /فریدن اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بوئین میاندشت از تامین اراضی مورد نیاز برای ساخت ۵۰۲ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن و تحویل آن به بنیاد مسکن خبر داد و گفت الحاق ۳۶ هکتار اراضی در دست پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ عبدالرضا فرجی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بوئین میاندشت اظهار داشت: در راستای تامین مسکن مردم در این شهرستان‌ها، ۱۲۰ پلاک زمین با کاربری مسکونی در شهرستان فریدن (شهر داران) جهت ساخت خانه برای ۳۶۰ نفر از متقاضیان طرح‌های حمایتی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان تحویل داده شد.  

وی افزود: ۷۱ پلاک مسکونی نیز در شهر بوئین میاندشت برای ساخت مسکن ۱۴۲ متقاضی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان تحویل شده است که در حال حاضر متقاضیان در مرحله اخذ پروانه ساختمانی هستند.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بوئین میاندشت اذعان داشت: مطابق با قانون جهش تولید مسکن در رابطه با اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی، سه هکتار زمین در محدوده شهر شناسایی و سند آن به نام دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن انتقال یافت.  

وی گفت: بمنظور تامین اراضی مورد نیاز این طرح، اقدامات لازم در راستای الحاق ۳۰ هکتار زمین به محدوده شهر داران و الحاق شش هکتار زمین به محدوده شهر بوئین میاندشت بعمل آمده که این موضوع با مالکان اراضی مطرح و توافق با اشخاص در دست پیگیری است.  

فرجی با اشاره به ابلاغ طرح تفصیلی شهر داران بیان داشت: کمیته کارشناسی طرح‌های تفصیلی سه شهر بوئین میاندشت، افوس و دامنه در حال انجام است.  

وی در خصوص وضعیت واگذاری اراضی در راستای تامین خدمات در محدوده و حریم شهرهای این دو شهرستان اذعان داشت: مصوبه هیات نمایندگی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مبنی بر واگذاری ۲۰ هکتار از اراضی قطب کارگاهی در شهر داران به شهرداری اخذ شده و اقدامات اولیه جهت واگذاری هفت هکتار اراضی کارگاهی در شهر بویین میاندشت به شهرداری در دستور کار قرار دارد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بوئین میاندشت در خصوص اقدامات بعمل آمده در حوزه مهندسی و ساخت این شهرستان عنوان کرد: مطالعات ساخت باند دوم محور داران - بن - شهرکرد توسط اداره‌کل راه وشهرسازی استان انجام پذیرفته و مطالعات ساخت ورودی و خروجی شهر بویین میاندشت در حال انجام است.  

وی با اشاره به تنظیم ۵۵ فقره پرونده حقوقی عنوان کرد : ۴۰ مورد آن مربوط به شهرستان بویین میاندشت و ۱۵ مورد شهرستان فریدن بوده که در مجموع شش فقره آن حکم قطعی قلع و قمع اشجار است.