شناسهٔ خبر: 133141 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی جنوب کرمان اعلام کرد؛

الحاق بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی دولتی به شهر جیرفت

جنوب کرمان مدیرکل مدیرکل راه وشهرسازی جنوب کرمان از الحاق بیش از ۳۰۰ هکتار اراضی دولتی به شهر جیرفت در راستای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راه وشهرسازی (جنوب کرمان) ، محمد ساردویی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: با توجه به طرح مهم جهش تولید مسکن تا حد امکان اراضی از طریق ظرفیتهای قانونی تهیه شده است و ازاین بابت نیاز فعلی متقاضیان برای این طرح رفع شده است .اما به دلیل رشد شهر جیرفت و همچنین نیاز به اراضی با مساحت بیشتر برای ساخت شهرک ، بیش از ۳۰۰ هکتار زمین برای ساخت شهرک و الحاق به شهر در نظر گرفته شده است

وی در خصوص اخذ مجوز این شهرک ادامه داد: پس از انجام فرایند های اداری در استان جهت تصویب نهایی به شورای عالی معماری و شهر سازی ایران ارسال  شده و انشاالله پس از تصویب پیش بینی می شود حدود ۷۰ هزار نفر دراین شهرک سکونت داشته باشند.

ساردویی اظهار داشت: با توجه به محدودیت زمین درشهرجیرفت برای اجرای طرحهای مختلف اعم از مسکونی، اداری ،خدماتی، بهداشتی ودرمانی، مذهبی، آموزشی و غیره نیاز به الحاق اراضی دولتی به محدوده شهر برای توسعه در آینده است.

وی گفت: برای سایر شهرهای جنوب کرمان نیز اراضی جدید جهت الحاق به شهر تعیین شده و در مراحل مختلف تصویب هستند و با الحاق این اراضی مشکلات توسعه شهرهای جنوب کرمان در آینده حل خواهد شد.