شناسهٔ خبر: 133143 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی؛

آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته معماری _ صلاحیت طراحی برگزار می‌شود

آزمون ورود به حرفه مهندسان خراسان شمالی سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته معماری - صلاحیت طراحی در خراسان شمالی خبر داد و گفت: این آزمون روز جمعه ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری در استان و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، مهدی خورشاهی ضمن اعلام برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در خراسان شمالی اظهار کرد: در اجرای مواد آئین نامه اجرائی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون مقررات ملی ساختمان جهت ورود به حرفه و اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی در رشته معماری صلاحیت_طراحی با حضور ۳۱۹ نفر داوطلب در روز ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی در سه حوزه امتحانی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد(آقا)، دانشگاه پیام نور بجنورد(خانم) و آموزشکده فنی دختران انقلاب بجنورد(خانم) برگزار می شود.

وی ادامه داد: در کل ۳۱۹ نفر داوطلب در استان در این آزمون شرکت خواهند کرد که از این تعداد ۱۶۹ داوطلب آقا و ۱۵۰ داوطلب خانم حضور دارند.

خورشاهی خاطر نشان کرد: قبولی در آزمون مذکور یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال بکار حرفه ای خواهد شد.

وی افزود: آزمون مقررات ملی ساختمان جهت ورود به حرفه در سایر رشته ها و صلاحیت ها نیز در روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری در استان برگزار می گردد که اطلاعات تکمیلی آن متعاقباً اعلام می‌شود.