شناسهٔ خبر: 1332 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

داوود کشاورزیان مطرح کرد:

ایمن‌سازی راه‌ها با اقدامات کم هزینه امکان‌پذیر است / سهم راه در تصادفات جاده‌ای باید کاهش یابد

داود کشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به لزوم نگاه منتقدانه و سختگیرانه به حوزه راه و شهرسازی گفت: باید سهم راه در تصادفات جاده‌ای کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داوود کشاورزیان در همایش مدیران کل راه و شهرسازی کشور در مشهد با بیان این‌که حفظ سرمایه ملی و ارتقای سطح کیفی راه‌ها یکی از ابعاد راه و شهرسازی است بر راهداری از منظر ایمنی تاکید کرد و گفت: سهم راه در تصادفات جاده‌ای باید کاهش یابد.

وی با بیان این‌که باید با چشم منتقد و سختگیرانه به راه نگاه کنیم با تاکید بر این مسئله که نباید از ایرادات جزئی عبور کرد ادامه داد: هدفی که با کمک یکدیگر به عنوان یک هدف مقدس تعیین می‌شود، رسیدن به سهم صفر راه در تصادفات جاده‌ای است. 

داود کشاورزیان گفت: در شرایطی که سازمان راهداری با کمبود منابع مالی مواجه‌ است، ایمن‌سازی راه‌ها در حد مطلوب و با اقدامات کم هزینه امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اقدامات کم هزینه در جهت ایمن‌سازی راه‌ها افزود: خط کشی به موقع، نصب تابلوهای هشدار دهنده، اصلاح شانه‌ خاکی، اصلاح شیب شیروانی، اصلاح تقاطع، اصلاح دور برگردان‌ها و روشنایی نقاط همه‌گیر از جمله اقدامات کم هزینه‌ای است که باید در دستور کار قرار گیرد.

رییس سازمان راهداری و حمل  نقل جاده‌ای با اشاره به تلاش برای تصویب بودجه در راستای نگهداری راه‌های غیر شریانی و هوشمندسازی و تجهیز تونل‌های طویل گفت: باید در جهت بهبود وضعیت راه‌ها سرمایه‌گذاری کرد و در صورتی که اعتبار لازم فراهم شود به منظور کاهش تلفات، باید راه‌ها را 4 بانده کرد اما نباید مقصر همه تلافات را وزارت راه و شهرسازی دانست بنابراین سیاست این سازمان این است که نقش پلیس را در جهت تقویت تجهیزات برجسته کند./

نظر شما