شناسهٔ خبر: 133319 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

حضور ۱۰۷۸ مهندس اصفهانی در آزمون ورود به حرفه رشته معماری (طراحی) ۱۴۰۲

آزمون ورود به حرفه رشته معماری (طراحی) - اصفهان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از حضور و مشارکت یکهزار و ۷۸ مهندس اصفهانی در شش حوزه امتحانی استان اصفهان برای اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی در رشته معماری صلاحیت طراحی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته معماری صلاحیت طراحی همزمان با سراسر کشور و زیر نظر سازمان سنجش کشور، در استان اصفهان برگزار شد.  

در این فرآیند حمیدرضا فلاح معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، عمار شهیر رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان و رؤسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان های (اصفهان، نجف آباد، خمینی شهر و کاشان) به منظور بررسی روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی از حوزه های مورد نظر بازدید بعمل آوردند.  

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این آزمون اظهار داشت: آزمون مقررات ملی ساختمان جهت ورود به حرفه و اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی در رشته معماری صلاحیت طراحی در شش حوزه امتحانی استان اصفهان برگزار و دانشگاه های مهاجر، اشرفی اصفهانی، آزاد اسلامی واحد نجف آباد، آزاد اسلامی واحد خمینی شهر، آزاد اسلامی واحد کاشان و دانشکده سمیه نجف آباد میزبان برگزاری این آزمون بودند.  

وی با بیان اینکه در مجموع یکهزار و ۵۱۳ نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام نمودندگفت: از این میزان ۸۷۸ نفر را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل دادند.  

فلاح اذعان داشت: از مجموع مهندسانی که برای این آزمون ثبت نام نموده بودند، یکهزار و ۷۸ نفر در شش حوزه امتحانی حاضر شدند.  

وی ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی داوطبان در این آزمون، ابراز امیدواری کرد تا با قبولی اشخاص دارای صلاحیت در آزمون ورود به حرف مهندسی شاهد ارتقاء هرچه بیشتر جایگاه و شأن سازمان نظام مهندسی و جایگاه مهندسان باشیم.  

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: به طور حتم با قبولی اشخاص دارای صلاحیت میتوان در جهت استفاده از خدمات مطلوب و بهینه مهندسی در زمینه های نظارت-طراحی و اجرا در صنعت ساختمان و بکارگیری مجموعه قوانین و مقررات نظام مهندسی و کنترل ساختمان به منظور اطمینان از ایمنی، بهداشت، بهره دهی مناسب، آسایش و صرفه اقتصادی در جهت حمایت از مردم به عنوان بهره برداران نهایی و اعتلای استانمان گام هایی اساسی بیش از پیش برداشت.