شناسهٔ خبر: 134068 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد مطرح کرد؛

احداث باند دوم سه راهی مهردشت به حسین آباد در دستور کار است

مرتض فولادی اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد با اشاره به اهمیت احداث باند دوم سه راهی مهردشت به حسین آباد در کاهش تصادفات رخ به زخ، گفت: ساخت این پروژه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مرتضی فولادی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد با اشاره به فعال شدن پروژه احداث باند دوم سه راهی مهردشت به حسین آباد اظهار داشت: پروژه سه راهی مهردشت به حسین آباد از جمله پروژه‌های حائز اهمیت محسوب می شود و با توجه به وجود تصادفات رخ به رخ در این محور، احداث باند دوم بهترین راهکار بوده تا زیان ناشی از تصادفات به حداقل کاهش یابد.  

وی با بیان اینکه طراحی هشت کیلومتر این پروژه انجام، مناقصه برگزار و دارای پیمانکار منتخب بوده و در شرف انعقاد قرارداد می باشد، اذعان داشت: اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال جهت شروع محور سه راهی مهردشت به حسین آباد در نظر گرفته شده که ۵۰ میلیارد ریال آن از اعتبارات تملک دارائی‌های شهرستان و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز جزء اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اصفهان بوده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد در خصوص مجموعه اقدامات بعمل آمده در راستای محرومیت زدایی و بازآفرینی محلات بافت فرسوده شهری این شهرستان عنوان کرد: در حال حاضر پروژه‌های حوزه بازآفرینی شهری شهرستان نجف آباد با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان فعال بوده که در این رابطه پروژه ساخت مدرسه شهید حقیقی در محله هدف بازآفرینی شهری صالح آباد با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به مرحله نازک کاری رسیده و با پیگیری‌های انجام شده ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور تکمیل مدرسه مذکور از شرکت باز آفرینی ایران دریافت شده است.  

وی افزود: در راستای رفع مشکل معابر آسفالت نشده محلات هدف بازآفرینی شهری شهرهای دهق، علویجه، نجف‌آباد و گلدشت ۲۶۸ تن قیر به این امر اختصاص یافت و آسفالت معابر انجام پذیرفت. همچنین در حال حاضر پروژه روشنایی معابر سکونت گاه‌های غیر رسمی نجف آباد با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در دست اقدام است.  

فولادی با اشاره به تخصیص ۹۶ میلیارد تومان از اعتبارات محرومیت زدایی به شهرستان نجف آباد، گفت: با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان دو پروژه احداث مدرسه شهید رحیمی در محله شیخ آباد نجف آباد با اعتبار۹۰ میلیارد ریال و احداث پایگاه سلامت در محله ایزدی نجف آباد با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در زمره پروژه‌های آتی این اداره قرار گرفت.