شناسهٔ خبر: 134194 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست مسئولان شهری با مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان انجام شد؛

بررسی مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی و تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن لالی

بررسی مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی و تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن لالی در نشستی به ریاست محمدحسین پناهی‌فر، مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان و با حضور شهردار و اعضای شورای شهر لالی مشکلات مسکن، سکونتگاه‌های غیررسمی و تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، محمد حسین پناهی‌فر، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، با اشاره به جزییات نشست مسئولان شهری با مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان برای بررسی مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی و تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن لالی گفت: مقرر شد مشکلات سند دار کردن ساکنان قبل از سال ۹۴ با همکاری مشترک اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و شورای شهر لالی مرتفع شود.

وی ادامه داد: بر این اساس با همکاری شهرداری لالی مطالعات سکونتگاه‌های غیر رسمی بازنگری خواهد شد و از طریق کارگزار در خصوص تشکیل پرونده برای صدور سند مالکیت همکاری مشترک صورت خواهد گرفت.

پناهی فر گفت: در این نشست مقرر شد اداره کل راه شهرسازی پس از تشکیل پرونده، صدور سند مالکیت برای ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی قبل از سال ۹۴ در شهر لالی را انجام دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت: مقرر شده است که شهرداری لالی پیشنهادات خود را برای بازنگری طرح تفصیلی جهت طرح در کمیسیون ماده پنج توسط اداره کل راه و شهرسازی ارائه دهد.

وی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی آماده توافق با مالکان خارج محدوده لالی برای تامین زمین نهضت ملی مسکن می‌باشد. پناهی فر بیان داشت: مطالبات پیمانکار معابر مسکن‌مهر تا قبل از یکماه آتی پرداخت خواهد شد و آسفالت معابر مسکن مهر در تابستان امسال به پایان خواهد رسید.