شناسهٔ خبر: 134215 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

توافقنامه احداث راه‌آهن رشت – آستارا بین ایران و روسیه امضا شد/اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر تا تیرماه

ریل راه آهن از مهم‌ترین اخبار حوزه ریلی هفته گذشته می‌توان به امضای توافقنامه احداث راه‌آهن رشت – آستارا بین ایران و روسیه، استقبال امارات از سرمایه‌گذاری مشترک برای دوخطه کردن محورهای ریلی در ایران و اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر تا تیرماه اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار هفته گذشته در حوزه حمل‌ونقل ریلی به شرح زیر است:

امضای توافقنامه احداث راه‌آهن رشت – آستارا بین ایران و روسیه

توافقنامه احداث خط آهن رشت – آستارا بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه طی مراسمی با حضور روسای جمهور دو کشور به صورت ویدئو کنفرانس به امضا رسید.

توافق ایران و روسیه در راه‌آهن رشت–آستارا گام راهبردی در جهت همکاری‌های دو کشور

رئیس جمهور توافق ایران و روسیه در احداث راه‌آهن رشت-آستارا را گامی مهم و راهبردی در جهت همکاری‌های دو کشور دانست و تاکید کرد: طرح‌های دولت برای ارتقای نقش‌آفرینی ایران در اقتصاد منطقه با جدیت دنبال خواهد شد.

رشت_ آستارا؛ تبلور دیپلماسی حمل‌ونقل در دولت سیزدهم

دیپلماسی حمل‌ونقل دولت سیزدهم و گسترش روابط با کشورهای همسایه به ویژه در حوزه حمل‌ونقل و پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی در احداث ابر پروژه ریلی رشت_ آستارا به نتیجه رسید و مشارکت و همکاری روسیه در این خط ریلی نهایی شد.

اسناد اجرایی شروع پروژه راه آهن رشت-آستارا بین ایران و روسیه نهایی شد

وزیر راه و شهرسازی شامگاه گذشته در دیدارهای جداگانه با معاون نخست وزیر و وزیر حمل و نقل روسیه در مذاکرات با یکدیگر، اسناد اجرایی شروع پروژه راه آهن رشت-آستارا بین ایران و روسیه را نهایی کردند.

استقبال امارات از سرمایه‌گذاری مشترک برای دوخطه کردن محورهای ریلی در ایران

مدیر عامل راه‌آهن از دیدار با مدیرعامل شرکت ساخت زیربناهای ریلی امارات خبر داد و گفت: در این دیدار درباره سرمایه‌گذاری مشترک برای دوخطه کردن برخی محورهای ریلی در کشورمان گفت‌وگو شد که مورد استقبال طرف اماراتی قرار گرفت.

رکورد شکنی راه‌آهن لرستان در بارگیری روزانه کلینکر

رکورد بارگیری ریلی روزانه محموله کلینکر در راه آهن لرستان شکسته شد.

جابه‌جایی بیش از ۵ میلیون تن بار توسط راه‌آهن رشت_ کاسپین در سال اول بهره‌برداری

سرپرست اداره کل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه ۲ ظرفیت جابه‌جایی بار توسط راه‌آهن رشت_ کاسپین را در سال اول بهره‌برداری ۵.۱ میلیون تن و در سال بیستم بهره‌برداری ۷ میلیون تن اعلام کرد.

استقبال ایران از سرمایه‌گذاران پروژه‌های ریلی و بندری/ توانمندی ایران در صدور خدمات مهندسی در ساخت پروژه‌های ریلی

وزیر راه و شهرسازی در کنفرانس راه‌آهن خاورمیانه در ابوظبی ضمن اعلام آمادگی برای صدور خدمات فنی و مهندسی و حضور شرکت‌های ایرانی در ساخت پروژه‌های ریلی کشورهای منطقه، از مشارکت سرمایه‌گذاران و موسسات مالی و اعتباری در پروژه‌های بزرگ حوزه حمل و نقل ریلی و بندری در ایران استقبال کرد.

طراحی و عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه ریلی

مدیر عامل شرکت راه‌آهن با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر لزوم اجرایی سازی آن در بخش‌های مختلف تاکید کرد و گفت: راه‌آهن به عنوان یک دستگاه از منظر اقتصادی بیشتر مخاطب بخش اقتصادی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و ما وظیفه داریم این بیانیه را در حوزه ریلی طراحی و عملیاتی کنیم.

لزوم بهره برداری از ظرفیت باری حمل و نقل راه آهن آذربایجان‌غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به لزوم بهره برداری از ظرفیت باری راه آهن استان بیان کرد:تکمیل و توسعه ظرفیت باری ایستگاه های راه آهن استان به لحاظ اهمیت توسعه زیرساخت های حمل و نقل باری و کاهش هزینه صادرات کالاهای داخلی از مرزهای استان در دستور کار قرار دارد.

تأمین کامل ریل راه‌آهن اردبیل - میانه به ارزش ۵۰۰میلیارد تومان

در نشست ملی ویژه پیگیری راه‌آهن اردبیل - میانه مقرر شد ریل این پروژه به صورت کامل و به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان توسط ذوب‌آهن اصفهان تامین شود.

اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر تا تیرماه

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ضمن بازدید از راه‌آهن رشت- کاسپین این خط ریلی را اولین پروژه اولویت دار سال جاری برای بهره‌برداری دانست و گفت: با اتمام عملیات زیرسازی این پروژه تا دو ماه آینده و بهره‌برداری از آن، اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر محقق می‌شود.