شناسهٔ خبر: 134229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

مجموعه آزمون‌های (تستی) نظام مهندسی با مشارکت بیش از ۸ هزار داوطلب اصفهانی برگزار می‌شود

عمار شهیر - اصفهان رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان از برگزاری مجموعه آزمون‌های (تستی) نظام مهندسی با مشارکت بیش از هشت هزار داوطلب اصفهانی در روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ عمار شهیر رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: به منظور تامین نیروهای متخصص و مشارکت مهندسان و صاحبان مهارت های فنی در سراسر کشور برای پیشبرد اهداف نظام مهندسی در زمینه توسعه و نوسازی فنی، آزمون های ورود به حرفه، چندین نوبت در طول سال برگزار می‌شود.  

وی اذعان داشت: آزمون‌های ورود به حرفه اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در کلیه رشته‌های مهندسی مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شامل رشته‌های معماری، عمران، تاسیسات‌برقی، تاسیسات‌مکانیکی، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک، همچنین در کلیه رشته‌های کاردانی شامل معماری، عمران، تاسیسات‌برقی، تاسیسات‌مکانیکی، شهرسازی، نقشه‌برداری به همراه آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی و آزمون‌های طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی به‌طور هماهنگ و همزمان برگزار می‌شود.  

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به برگزاری آزمون رشته معماری (طراحی) در تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ با مشارکت بیش از یکهزار داوطلب اصفهانی عنوان کرد: آزمون‌های (تستی) سایر رشته‌ها روزهای پنجشنبه (صبح و عصر) و جمعه (صبح) به تاریخ ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در استان اصفهان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود و بیش از هشت هزار داوطلب در استان جهت دریافت پروانه اشتغال به کار برای این آزمون‌ها ثبت نام کردند.  

وی گفت: از این تعداد بیش از یکهزار و ۴۰۰ نفر از داوطلبان را بانوان و بیش از شش هزار و ۶۰۰ داوطلب را آقایان تشکیل می‌دهند.  

شهیر اذعان داشت: از تمامی متقاضیان دریافت پروانه اشتغال به کار در استان اصفهان بیش از هفت هزار و ۸۰۰ نفر در رشته های مهندسی، ۴۸ نفر در رشته های کاردان فنی ساختمان و ۳۳۱ نفر برای آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی ثبت نام کردند. وی خاطرنشان کرد: این آزمون ها در حوزه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد و دانشکده فنی دختران نجف آباد برگزار می شود.