شناسهٔ خبر: 134270 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز رقابت حدود ۲ هزار سیستانی و بلوچستانی در آزمون ورود به حرفه مهندسان

سیستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از آغاز رقابت یک هزار و ۹۱۸ نفر از مهندسان، کاردان های فنی ساختمان و معماران تجربی در آزمون ورود به حرفه مهندسان از امروز به مدت ۲ روز در زاهدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ابوالفضل مهدیار اظهار داشت: این دوره از آزمون‌ها در هفت رشته مهندسی، معماری صلاحیت های(نظارت، اجرا) ، عمران صلاحیت های (نظارت، محاسبات، اجرا) تاسیسات مکانیکی(نظارت، طراحی و اجرا) تاسیسات برقی (نظارت، طراحی و اجرا) شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی و همچنین کاردانهای فنی ساختمان در شش رشته معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، نقشه برداری و شهرسازی برای اخذ پروانه اشتغال بکار کاردانی در پایه ۳ و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی و آزمون های طرح واجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: از مجموع شرکت کنندگان این آزمون یک هزار و ۵۳۵ نفر مرد و ۳۸۳ نفر زن هستند که در دانشگاه سیستان و بلوچستان در حال رقابت هستند.

 معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: قبولی در این آزمون یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار حرفه ای خواهد شد.

مهدیار افزود: نتایج آزمون ها در تیرماه سال ۱۴۰۲ از طریق سامانه آزمون ها به نشانی www.inbr.ir  به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.

آغاز رقابت حدود ۲ هزار سیستانی و بلوچستانی در آزمون ورود به حرفه مهندسان

آغاز رقابت حدود ۲ هزار سیستانی و بلوچستانی در آزمون ورود به حرفه مهندسان