شناسهٔ خبر: 134352 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با مسئولین‌ شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار؛

تاکید بر تکمیل باند دوم اردستان به کمشچه تا نیمه دوم سال ۱۴۰۲

نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با مسئولین‌ شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار در نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با مسئولین‌ شهرستان‌های "شاهین‌شهر و میمه" و "برخوار" ضمن اشاره به تامین اعتبار پروژه باند دوم مسیر اردستان به کمشچه، بر سرعت بخشی و احداث آن تا نیمه دوم سالجاری تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به همراه معاونین این اداره‌کل و روسای ذیربط، به منظور پیگیری طرح‌های راه و شهرسازی شهرستان‌های "شاهین‌شهر و میمه" و "برخوار" با نماینده مردم شریف این شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی و شهرداران این دو شهرستان دیدار و گفتگو کرد.  

در طی این جلسه که به میزبانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد، طرح‌های عمرانی و اجرایی حوزه راه و شهرسازی شهرستان‌های "شاهین‌شهر و میمه" و "برخوار" و روند اعتباری طرح‌های در دست اجرا مورد بررسی قرارگرفت و جهت رفع موانع، راهکارهایی ارائه شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این دیدار ضمن اشاره به مبحث تامین اعتبار و محدودیت‌های آن دستورات لازم در خصوص پیگیری اعتبارات را صادر کرد و اظهار داشت: متاسفانه عدم تامین اعتبار به موقع موجب کندی در اجرای برخی پروژه‌ها می‌شود لیکن با پیگیری‌های بعمل آمده برای تامین اعتبار تکمیل باند دوم مسیر اردستان به کمشچه، این پروژه تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.  

وی افزود: مبحث اضافه شدن ۲.۴ کیلومتر جاده شهر شاپورآباد به میدان موجود در محور حبیب‌آباد به دولت‌آباد از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود که در رابطه با آن بررسی‌های لازم بعمل آمد و اتخاذ تصمیم شد.  

قاری‌قرآن در خصوص واگذاری اراضی دولتی، گارگاه‌های مزاحم شهری و تغییر کاربری و اختصاص زمین برای احداث فضای آموزشی در شهر حبیب‌آباد دستورات لازم را به معاونین ذیربط ابلاغ نمود تا پس از سیر مراحل قانونی و اداری اقدامات لازم بعمل آید.  

وی اذعان داشت: با توجه به کمبود زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر گز مقرر شد مبحث الحاق اراضی در شمال و شرق این شهر مورد بررسی قرار گیرد.  

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان در خصوص مباحث قابل طرح در کارگروه و کمیسیون ماده پنج استان، عنوان کرد: به لطف خدا تلاش شده است سیر مراحل اداری کوتاه‌تر شود تا با ریشه یابی موانع و رفع آن بتوان با سرعت و سهولت بیشتری مسائل و مشکلات را مرتفع کرد.  

گفتنی است: در این جلسه مباحثی پیرامون احداث کمربندی شرق شهر گز، جابه جایی کارگاه‌های مزاحم شهر گرگاب، طرح تفصیلی و اصلاحیه محدوده بازآفرینی این شهر، تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن وزوان و ... مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات مناسبی اتخاذ شد.