شناسهٔ خبر: 134509 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

گروه- ساخت، کم هزینه ترین شیوه تولید مسکن در طرح نهضت ملی مسکن است

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه روش ساخت گروهی کم هزینه ترین شیوه تولید مسکن در طرح نهضت ملی مسکن است گفت: در این شیوه تولید مسکن افراد در قالب گروه‌های دو نفره تا شش نفره برای ساخت مسکن که زمین آن از سوی دولت به آنها واگذار شده است اقدام می کنند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک اظهار کرد: یکی از راهبرد اجرای قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) ساخت مسکن برای دهک‌های متوسط با حمایت نسبی دولت است.

وی افزود: روش گروه ساخت یکی از این روش ها است که در آن متقاضیان علاوه بر اخذ تسهیلات برای ساخت مسکن از اراضی قابل واگذاری دولت نیز بهره مند می شوند.

ملک ادامه داد: این طرح از روش های طرح اقدام ملی مسکن است که به شکل قانونمند و با منابع و اعتبارات شفاف‌ در مجموع در ۱۰ شهر استان اجرا می‌شود.

وی افزود: مجموعاً ۷۷۰ واحد در شهرهای کلاله، مینودشت، آزادشهر، بندرترکمن، آق قلا، مراوه تپه، گمیش تپه، خان ببین، نوکنده و بندرگز در حال اجرا است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: بیشترین تعداد واحد در حوزه گروه ساخت با ۲۰۸ واحد و با پیشرفت ۲۶ درصدی در شهرستان آق قلا قرار دارد.

ملک در انتها یادآور شد: در روش گروه ساخت مهم تفاهم و همراهی افراد بوده و تمام گروه ها از تسهیلات بانکی ۵۵۰ میلیون تومانی هم استفاده می کنند.