شناسهٔ خبر: 134562 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خمینی شهر خبر داد؛

تحویل بیش از ۲ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی خمینی شهر به راه و شهرسازی

سعید حاجی احمدی ،خمینی شهر ،اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خمینی شهر از تحویل دوهزار و ۳۱ هکتار اراضی منابع طبیعی این شهرستان به راه و شهرسازی و تغییر نمایندگی اسناد این اراضی به نام دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سعید حاجی احمدی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خمینی شهر اظهار کرد: در راستای اجرای تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم و محدوده شهرها و همسو با سیاستگذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، این اداره در شهرستان خمینی شهر اقدامات و پیگیری های ویژه ای را برای حفاظت و حراست از اراضی ملی و دولتی بعمل آورده است.  

وی افزود: براین اساس اراضی به مساحت دوهزار و ۳۱ هکتار از سوی منابع طبیعی به راه و شهرسازی تحویل شده و در این راستا دو فقره سند تک برگ به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خمینی شهر با بیان اینکه صیانت از حقوق بیت المال و اخذ اسناد مالکیت تک برگی اراضی دولتی از اولویت‌های کاری این اداره است اذعان داشت: با تلاش و پیگیری‌های بعمل آمده ۸۰ فقره سند تک برگ اراضی ملی و دولتی این شهرستان اخذ شد.  

وی در خصوص انتقال سند در سامانه سادا بیان داشت: با توجه به ضرورت ثبت اسناد در سامانه ملی ثبت اسناد "سادا" امکان انتقال سریعتر اسناد در این سامانه صورت پذیرفته بطوریکه در یکسال اخیر امکان انتقال اسناد از دولت بنام اشخاص با تشکیل بانک اسناد به تعداد تقریبی یکهزار و ۳۵۰ واحد میسر شده است.  

حاجی احمدی افزود: از این تعداد ۱۵۹ نسخه اصل سند تحویل شده و ۴۶۶ نسخه اصل سند آماده تحویل و ۷۶۵ سند کپی اسناد است که از این تعداد ۶۸۱ نسخه در سامانه سادا ثبت شده است.  

وی در خصوص وضعیت طرح های توسعه شهری این شهرستان با بیان اینکه شهرستان خمینی شهر دارای چهار شهر می باشد عنوان کرد: طرح تفصیلی شهر خمینی شهر در سال ۱۳۹۷ مصوب شده و بازنگری طرح جامع آن به دلیل اتمام افق ۱۰ ساله طرح در دست اقدام است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خمینی شهر ادامه داد: طرح تفصیلی شهر درچه در مرحله کنترل و تایید طرح در دفتر فنی استانداری اصفهان بوده و تهیه طرح تفصیلی شهر کوشک از طریق مهندسین مشاور در حال انجام است همچنین جلسات توجیهی درخصوص تدقیق حریم و محدوده این شهرها بعلاوه شهر اصغرآباد برگزار شده است.  

وی در خصوص وضعیت پروژه راهسازی این شهرستان از آغاز عملیات تکمیلی پروژه پل برق و الکترونیک شهرستان خمینی شهر در فروردین‌ماه سالجاری خبر داد و گفت: تیرهای اصلی سازه پل در یک دهنه بروی سازه پل قرار گرفته و در حال تکمیل است.