شناسهٔ خبر: 134705 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مطرح کرد:

نتایج اقدامات موثر شهرداری ها در حوزه بازآفرینی شهری به ویژه نوسازی مسکن مورد ارزیابی قرار می گیرد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در جلسه قرارگاه تحول حاشیه شهر مشهد گفت: نتایج اقدامات موثر شهرداری ها در حوزه بازآفرینی به ویژه اقداماتی که منجر به نوسازی مسکن در محلات هدف می شود و همچنین تامین خدمات ۷ گانه و ... مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، داعی در جلسه قرارگاه تحول حاشیه شهر مشهد افزود: ۵۱ شهر در استان خراسان رضوی دارای محلات هدف هستند که فرمانداران به عنوان رییس و شهرداران بعنوان دبیر، اهداف و سیاست های شرکت بازآفرینی شهری ایران و در سطح بالاتر وزارت راه و شهرسازی را پیگیری می کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه را نوسازی مسکن مطرح و با اشاره به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و بسته تدوینی با عنوان بسته تشویقی شهرسازانه از فرصت ایجاد شده جهت بهره وری هم استانی ها خبر داد.

وی اظهار داشت: این بسته در دولت سیزدهم و در جهت حمایت مردم تهیه و ابلاغ و شرایط مطلوبی را در دریافت تسهیلات بوجود می آورد.

داعی با اشاره به اینکه شهرداران و فرمانداران با توجه به نیاز سنجی و آسیب شناسی می توانند پیشنهادات خود را در راستای بومی سازی بسته ها به دبیرخانه ستاد بازآفرینی استان در اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ارسال نمایند، از حمایت استانداری  و اداره کل راه و شهرسازی استان در تصویب موارد مطرح شده در کمیسیون ها و کمیته های مرتبط در استان و ارایه مصوبات استانی به شرکت بازآفرینی شهری ایران در کوتاه ترین زمان مدت خبر داد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان از شهرداران خواست تا در بحث صدور پروانه ساختمانی  در اجرای مصوبات تسریع و تسهیل ایجاد کنند، وی ادامه داد: اقدامات موثر شهرداری ها در حوزه نوسازی مسکن در تعاملات فی مابین تاثیر گذار و در ارزیابی لحاظ خواهد شد.

گفتی است این جلسه به ریاست خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی  و با حضور آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، اعضای هیات مدیره این شرکت، اعضای ستاد بازآفرینی استان با ۶ دستور کار از سوی دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان در اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد.