شناسهٔ خبر: 134816 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار تاکید کرد:

پرداخت افزون بر یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان

سیستان استاندار سیستان و بلوچستان از پرداخت بیش از یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، محمد کرمی چهارشنبه شب در دومین جلسه شورای مسکن این استان در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: تاکنون عقد قرارداد تسهیلات بانکی برای ۹ هزار و ۴۵۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن به مبلغ قرار داد بیش از سه هزار و ۱۲۷میلیارد تومان انجام شده که بر اساس پیشرفت فیزیکی یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی از اشتغال ۳۵ هزار و ۶۱۰ نفر در طرح های نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که نه تنها منجر به رونق اشتغال می‌شود بلکه از ابعاد دیگر نظیر رفع چالش مسکن جوانان و جوانی جمعیت نیز حائز اهمیت است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در همه شهرهای استان در حال اجرا است و این استان رتبه چهار کشور در اجرای این طرح را دارد.

کرمی بر لزوم تسریع در آماده سازی و ساخت پروژه‌های دارای مشکل کمتر تاکید کرد و گفت: باید تمام امکانات برای تسریع این طرح در استان بکار گرفته شود و حساسیت‌های قانونی در این رابطه، کمرنگ باشد.

وی با تاکید بر حذف بروکراسی اداری در اجرای این طرح عنوان کرد: یکی از اولویت های مهم دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن است و باید با رفع موانع پیش روی این طرح، شرایط لازم برای متقاضیان فراهم شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: گردش مالی طرح نهضت ملی مسکن در این استان بیش از ۹ هزار میلیارد تومان است که تاکنون تلاش ها بر این بوده است که این عدد به سمت حمایت از تولید کنندگان و ایجاد اشتغالزایی در استان سوق داده شود.

کرمی یادآور شد: یکی از کارگروه های مهم در استان شورای تامین مسکن است که فرمانداران با توجه به اینکه مسوول و پاسخگو در حوزه تامین مسکن و نهضت ملی مسکن هستند، نقش مهمی در این حوزه بر عهده دارند و باید پیگیری مجدانه داشته باشند.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان نیز در این نشست از تامین زمین برای ساخت ۱۴۱ هزار و ۲۴۱ واحد مسکونی در برنامه چهار ساله استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰۸ هزار و ۲۵۹ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که ۴۴ هزار و ۱۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

عطاء اله اکبری اظهار داشت: همچنین تاکنون ۲۳ هزار و ۹۹۷ متقاضی نیز در سراسر سیستان و بلوچستان تاکنون اقدام به واریز وجه در طرح نهضت ملی مسکن کرده اند و ۲۱ هزار و ۸۴۷ متقاضی تخصیص به پروژه شده‌اند.

وی تصریح کرد: در مجموع ۲۷ هزار و ۱۳۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این استان سیستان و بلوچستان با پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصد در حال ساخت است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان در خصوص نحوه اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان گفت: سیاست حتمی و قطعی استان بر ویلایی سازی این واحدها در شهرستان های دارای شرایط لازم است که از سوی دولت نیز مورد تایید قرار گرفته است.

اکبری خاطر نشان کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن اهتمام ویژه در همه حوزه ها را می طلبد و باید در همه بخش ها با کار جهادی، زمینه ارائه خدمات روزافزون فراهم شود.

پرداخت افزون بر یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان