شناسهٔ خبر: 134831 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد؛

توافق با پلیس راهور شهرستان برای تامین مسکن کارکنان

سعید کاشفی- اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: طی پیگیری‌های مستمر صورت گرفته قرارداد واگذاری طرح نهضت ملی ساخت مسکن در استان اصفهان به نام پرسنل پلیس راهور شهرستان تیران و کرون منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون اظهار داشت: در اجرای تفاهمنامه منعقده فیمابین وزرات راه و شهرسازی و فرماندهی نیروی انتظامی کشور مبنی بر احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای تامین مسکن مناسب برای کارکنان نیروی انتظامی، پس از مکاتبات صورت گرفته از سوی پلیس راهور فرماندهی استان اصفهان، پرسنل پلیس راهور شهرستان تیران و کرون به این اداره معرفی شدند.  

وی افزود: در همین راستا پالایش درخواست این متقاضیان در جهت عدم استفاده از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی، توسط اداره راه و شهرسازی شهرستان انجام و تامین زمین برای افراد واجد شرایط در شهر تیران پیش بینی شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون اذعان داشت: مدارک مورد نیاز از جمله اسناد مالکیت، نقشه و ... از سوی این اداره تهیه و به اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ارسال و نهایتا مصوبات لازم استانی جهت واگذاری تعدادی پلاک زمین به قرارگاه جهادی نهضت ملی مسکن پرسنل پلیس راهور شهرستان تیران و کرون به صورت فروش اجاره ۹۹ ساله اخذ شد.  

وی ادامه داد: در اجرای ماده هفت قانون جهش تولید مسکن و ماده دو و ۱۰ آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در مرحله اول، قرارداد واگذاری یک قطعه زمین به صورت گروهی در قالب اجاره ۹۹ ساله منعقد و به عنوان اولین قرارداد طرح نهضت ملی ساخت مسکن در استان اصفهان ثبت سامانه جامع املاک و مستغلات شد.  

کاشفی عنوان کرد: بر اساس مصوبات اخذ شده، تنظیم قرارداد در قالب عقد اجاره بلند مدت برای سایر متقاضیان واجد شرایط پلیس راهور شهرستان تیران و کرون در دستورکار قرار گرفته است.  

وی بیان داشت: در قرارداد منعقده، اجاره بهای پنج سال اول که معادل بیست درصد قیمت منطقه‌ای زمین مسکونی متناسب ‌با قدرالسهم مستاجر برای سال اول و افزایش سالانه ۵ درصد تا سال ۱۴۰۵ می‌باشد اخذ و متقاضیان ظرف مدت سه ماه از ابلاغ قرارداد، فرصت دارند نسبت به اخذ پروانه ساختمانی، احداث بنا و اتمام عملیات ساخت در مهلت مقرر در پروانه اقدام کنند.  

رییس راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون بیان داشت: در راستای تفاهمنامه منعقده فیمابین وزرات راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، واگذاری زمین مسکونی به پرسنل واجد شرایط سپاه شهرستان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دستورکار قرار گرفته است و در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.