شناسهٔ خبر: 135083 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

ایمن سازی ۳۷ نقطه پرتصادف در اصفهان

ایمن سازی ۳۷ نقطه پرتصادف در اصفهان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: از ١١٨ نقطه دارای تصادف، ۴٩ نقطه رفع خطر شده است این در حالی است که از این نقاط ٣٧ نقطه در مصوب کشوری قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مهدی فقهی اظهار کرد: بر اساس مصوباتی که در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در سال ٩۴ اعلام کرد، در بازه سه ساله ٩١ تا ٩۴ تعداد ١١٨ نقطه دارای تصادف کشوری در استان اصفهان معرفی شد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان عنوان کرد: از این تعداد در سه سالی که بیان شد، ۶٧ نقطه در کمیسیون ایمنی راه‌های کشوری به‌عنوان نقاط پر تصادف مصوب کشوری اعلام شد.
فقهی بیان داشت: از ١١٨ نقطه اعلام شده اقداماتی شامل ترانشه برداری، افزایش میدان دید، ایجاد ناحیه عاری از مانع و تعریض‌هایی که لازم بود انجام شد، گفتنی است تاکنون از ۶٧ نقطه پر تصادف مصوب کشوری، ٣٧ نقطه را برطرف کردیم.
وی افزود: از ١١٨ نقطه دارای تصادف، ۴٩ نقطه رفع خطر شده است این در حالی است که از این نقاط ٣٧ نقطه در مصوب کشوری قرار دارد.
مهدی فقهی اذعان کرد: در سال ١۴٠٠ و طبق دستور کمسیون ایمنی راه‌های کشور که در بهمن‌ماه برگزار شد، بر بازه سال ٩٨ تا ١۴٠٠ طبق آماری که از سامانه جامع راهداری rms برداشت‌شده، به تصویب کمیسیون کشور رسیده و ابلاغ شده است، تعداد نقاط پرتصادف سال ١۴٠١، ٢۵ نقطه بود که به استان ابلاغ شد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح کرد: پس از ابلاغ، اقدامات زودبازده این ٢۵ نقطه شامل خط‌کشی، ایمن‌سازی و غیره در طول ایام اسفند ١۴٠١ و فروردین‌ماه ۱۴۰۲ با تأیید پلیس‌راه انجام دادیم و تقریباً برطرف شده است.
فقهی ادامه داد: برای رفع خطر ٢۵ نقطه ذکر شده حدود ٣۵٠ میلیارد تومان هزینه نیاز داشتیم که بخشی از آن را تأمین کرده و بخشی از آن را بدهکاریم که در حال تامین اعتبار و تکمیل آن هستیم.
وی خاطرنشان کرد: رفع نقاط دارای تصادف باید به ما ابلاغ شود اما امسال تلاش داریم از ٨٨٧ نقطه‌ای که در کل کشور اعلام شد و ٢۵ نقطه در استان اصفهان و دارای اولویت است، بتوانیم ٢٠ نقطه دیگر را رفع کنیم.
مهدی فقهی در خصوص دوربرگردان که در مقابل شهرک آزادگان در جاده شمالی کمربندی نجف‌آباد به سمت تیران وجود دارد، توضیح داد: با توجه به حجم ترافیکی که از این نقطه عبور می‌کنند، این دوربرگردان حادثه‌ساز شده که در حال ایمن‌سازی با مشارکت شهرداری نجف‌آباد هستیم.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر طرحی به‌عنوان زیرگذر برای شهرداری مصوب کردیم که این زیرگذر کمی جلوتر از این دوربرگردان احداث می‌شود زیرگذر دو دهانه ٨ متری دارد که نقش مهمی در ترافیک شهری و برون‌شهری را به دنبال خواهد داشت.