شناسهٔ خبر: 13509 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حوزه ریلی در هفته‌ای که گذشت:

پرداخت بدهی راه‌آهن توسط دولت/ تغییر دستگاه مجری ۴ پروژه‌ریلی/ کاهش ۳۰ درصدی قیمت تجهیزات ریلی پس از لغو تحریم‌ها/ رشد ۱۰۳ درصدی ترانزیت ریلی در نیمه نخست سال

قطار باری پرداخت بدهی راه‌آهن توسط دولت٬ تغییر دستگاه مجری ۴ پروژه‌ریلی٬ کاهش ۳۰ درصدی قیمت تجهیزات ریلی پس از لغو تحریم‌ها و رشد ۱۰۳ درصدی ترانزیت ریلی در نیمه نخست سال از مهمترین اخبار حوزه ریلی در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه ریلی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

محسن پورسید آقایی مدیر عامل شرکت راه آهن

امور تکمیلی راه آهن کرمان - زاهدان، شیراز- اصفهان، گرگان - اینچه برون و احداث خط دوم راه آهن تهران - میانه - تبریز از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به شرکت راه آهن تغیر دستگاه اجرائی داده است.

پس از لغو تحریم ها، تجهیزات و خریدهای ریلی تا ۳۰ درصد کاهش قیمت پیدا می‌کنند. بازار راه‌آهن دلال ندارد

سعيد رهنما مدير بازاريابي و فروش شركت رجا

مطابق برنامه‌ريزي صورت گرفته از سوي راه‌آهن ج. ا. ا، قطار اتوبوسي جديد همه روزه ساعت ۶:۲۰ صبح از ايستگاه پل‌سفيد حركت كرده و حدود ۱۰:۱۵ وارد ايستگاه گرگان مي‌شود.

سعید رسولی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن

مدیریت جدید شرکت راه‌آهن در ابتدای دولت یازدهم مسئولیت را برعهده گرفت با بدهی ۶ هزار میلیارد تومانی به بانک‌ها مواجه شد منتظریم کمیسیون اقتصادی دولت طی مصوبه‌ای تمام یا بخش عمده‌ای از بدهی‌های شرکت راه‌آهن را به بانک مرکزی و سایر بانک‌ها به دولت واگذار کند تا ظرفیت برای ارائه تسهیلات به بخش خصوصی فراهم شود.

حسن ماسوري مدير كل راه آهن استان اصفهان

در حال حاضر پروژه دو خطه كردن زرين شهر به ميبد كه بخش اعظم آن در استان اصفهان قرار دارد با پيشرفت ۳۰ در صد در بخش زير سازي در حال اجراست.

پروژه اتصال خط آهن فولاد صبا به شبكه ريلي كه با همكاري و حمايت مجتمع فولاد در حال اجراست، شاهد پيشرفت فيزيكي ۸۵ درصدي با اعتبار ۴۵ ميليارد توماني هستيم.

ساخت ساختمان ايستگاه هاي ده آباد، مد آباد و فيروز آباد با ۹۵ در صد پيشرفت فيزيكي در حال اجرا است كه پيش بيني مي شود تا دهه فجر امسال به بهره برداري كامل برسند.

فرشاد زادخور مدیرکل راه‌آهن قم

راه‌‌آهن برای جابه‌جایی زئران در ایام تاسوعا و عاشورای به مقصد قم ۶ رام قطاری که روز به صورت رفت و برگشت در مسیر قم-تهران تردد داشتند ۵۰ درصد افزایش ظرفیت یافتند. قطار ویژه‌ای هم ساعت ۷ صبح روز عاشورا از تهران به سمت قم حرکت و ساعت ۱۸ همان روز قم را به مقصد تهران ترک می‌کند

.ظرفیت مسافری جمعه یکم آبان و شنبه ۲ آبان این مسیر ریلی روزانه ۴ هزار نفر و در مجموع بالغ بر ۸ هزار نفر است که در قالب افزایش ظرفیت قطارهای موجود و اعزام یک قطار ویژه عملیاتی می‌شود

عبدالكريم درويش‌زاده مدير كل راه آهن جنوب

طول خط از اهواز تا بندر امام ۱۰۰ كيلومتر است كه تاكنون عمليات زيرسازي ۸۴ كيلومتر آن از مياندشت تا سربندر تكميل و روسازي آن نيز به طول ۷۵ كيلومتر انجام و ريل‌گذاري شده است.

خطوط ريلي اهواز تا انديمشك نيز به طول ۱۴۰ كيلومتر، عمليات زير سازي و ابنيه فني آن در حال انجام است كه حدود ۵۰ درصد پيشرفت فيزيكي دارد

اعتبار اين پروژه از محل فروش سهام فولاد خوزستان تامين مي شود كه اعتبار اوليه اهواز تا انديمشك ۲۴۰ ميليارد تومان و از اهواز تا بندر امام ۱۰۵ ميليارد تومان است.

نظر شما