شناسهٔ خبر: 135099 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای ارتقای سطح ایمنی تردد صورت پذیرفت :

بهره برداری از زیرگذر گل خیل شهرستان نکا

مازندران در راستای ارتقای سطح ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای عملیات احداث زیرگذر گل خیل شهرستان نکا با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، فرماندار و جمعی از مسئولین این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران ، حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در آیین بهره برداری این زیرگذر عنوان نمود: جاده‌های ارتباطی شهرستان نکا به دلیل حجم بالای ترافیک و تردد زیاد وسایل نقلیه، بسیار حائز اهمیت می باشند که با تکمیل این زیر گذر بخش زیادی از مشکلات تردد و ایمنی کاربران جاده ای در این محور برطرف شد.

وی تصریح نمود: مازندران از جمله استان‌هایی است که از نظر شرایط جغرافیایی و گردشگری منطقه و تعدد روستاها دارای محورهای پر ترددی است‌و از این رو ارتقا ایمنی محورهای این استان همواره باید در اولویت قرار گیرد.

او با تاکید بر ارتقای ضریب ایمنی راه‌ها حفظ و حراست از آن‌ها، هدف از نگهداری راه را تقلیل میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه با تأمین سطوح عبور مناسب و مطلوب برشمرد و تصریح نمود: خوشبختانه با حضور مهندسان متعهد و کار آزموده در محل پروژه‌ها، امید آن است شاهد ارتقای کیفی راه ها باشیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خاطر نشان ساخت: گل خیل یکی از مناطق پرتردد وحادثه خیز در سطح این شهرستان است که ایمن‌سازی آن جز دغدغه‌های ما بود و با پیگیریهای به عمل آمده و اختصاص اعتبار عملیات احداث این زیرگذر در دستور کار قرار گرفت.

جهانیان در ادامه در خصوص مشخصات فنی پروژه مذکور خاطر نشان کرد: مشخصات اجرایی زیرگذر گل خیل شامل اجرای روسازی (آسفالت) به طول ۶۵۰ متر با عرض ۶ الی ۸ متر و دیواربتنی به طول ۲۰۰ متر با ارتفاع ۲ الی ۶ متر با صرف اعتباری حدود۱۶۰ میلیارد ریال به اجرا در آمد.

وی گفت: درحال حاضراقدامات وسیع و گسترده ای در خصوص ایمن سازی محورها در قالب اجرای روکش آسفالت، خط کشی، نصب علائم، اَشکارسازی نقاط پر حادثه در سطح محورهای استان در حال اجراست.